8 Ağustos 2018 Çarşamba

Age of Youth 2.Sezon Yorum, Replik ve Gifleri


  Herkese Merhaba
  Age of Youth'un  1.sezonunu ne kadar sevdiğimi bilirsiniz. Bilmeyenleri ilk sezonu yazdığım şu yorumu alalım: Tık tık 2.sezonunu ise  bitireli epey oldu ama yine üşenip yazımı geciktirdim. Çünkü yazacak o kadar çok şey var ki hangi birinden bahsedeyim derken kaçış yolunu yazmamakta buldum yine. 2.sezon yazısı çok uzun olacak.Tehlikenin farkında mısınız?😂

 Baştan uyarayım dizinin ilk sezonuna dair bol spoilerlar olacak. Zaten birinci sezonu izlemediyseniz bu yazıda işiniz ne ama di mi? Yani bu yazı ilk sezonu izleyenler için. Bu yorumda farklı bir yönteme geçmek istedim. Normal yazının arasında bazı paragraflar için spoiler uyarısı vereceğim. O kısımları belirteceğim, spoiler içeren kısımlar okumadan atlarsanız rahatlıkla  okuyabilirsiniz. 
  Şimdi başlayalım...
  Dizi bitti ve 3.sezonla olan ilişkim aşağıdaki gifteki gibi.



  Bir kere baştan söyleyeyim ilk sezona göre bir şeyler eksikti. İlk sezondaki o havayı yakalayamadım. Ancak bu kesinlikle 2.sezonun kötü olduğunu göstermiyor. İyi ki 2.sezon olmuş ve iyi ki izlemişim. Kısaca 1.sezon daha iyiydi ama 2.sezonsuz da olmazdı, yapamazdık. ( Hatta şu an 3. sezonsuz da yapamam )Yoksa nasıl Song Ji Won ve Im Sung'dan habersiz yaşardık asdffg. Neyse bu konuya az sonra değineceğim. Şimdi neden genel olarak böyle düşündüğümü açıklayayım:

  1.sezondaki olaylar daha güzeldi ve ilgimi çekiyordu ve izlerken hiç sıkılmıyordum. Ama 2.sezon bazı sahnelerin çabucak geçmesini ve sevdiğim sahnelerin gelmesini bekledim.
İlk sezon her kızın hikayesi ayrı bir olaydı, eşit bir dağılım vardı. Ancak 2. sezonda Song Ji Won diğer dört kızı da gölgede bıraktı. Ha bu benim işime geldi, hiç şikayetim olmadı.. Ancak diğer kızların hikayesi bitse de Song Ji Won sahnesi gelse diye bekler oldum. Kısacası diğer kızlar gözüme yan rol olarak gelmeye başladı.



  Gelelim oyuncu değişikliklerine... Kang Unnie gitmemeliydi ve Eun Jae kesinlikle değişmemeliydi. Şimdi bunlara da bu eleştirimden dolayı söz hakkı doğar. Efenim bunların savunması da "Kang Unnie'nin hikayesi tamamlandı, hikayesi devam ederse zorlama olur." şeklinde. Katılmıyorum, çok da güzel anlatılabilirdi ve Kang Unnie grupta çok önemli bir dinamikti. Ancak itiraf etmeliyim ki birkaç bölüm sonra yokluğuna alıştım. Demek ki kimse vazgeçilmez değilmiş. :) Bir konuda diziyi takdir etmek lazım. Normalde bir karakter diziden çıktığında sanki dizide hiç var olmamış gibi davranılır, kimse adını anmaz, arayıp sormaz. Ancak Age of Youth'da çok gerçekçi bir yol izlenerek Kang Unnie'yi ilk bölüm tamamen oynatıp, konuk oyuncu olarak da bir kaç bölümde gösterdiler ve kalbimi çaldılar.


EUN JAE


  Eun Jae'nin değişmesi hakkında ne düşünüyorum peki? Kesinlikle yanlış bir hamleydi. Eski Eun Jae'nin programları çakışmış ve dizide yer alamamış. Bakın bunu anlarım. Ancak ya rolünü düzgünce yapabilen birini yerine seçselerdi ya da Kang Unnie gibi diziden çıkarsalardı. Diziden çıkarsanız bu kadar kötü olmazdı hatta. Olmamış bu kız. Bana o kadar antipatik geldi ki dizi boyunca anlatamam.


Şu iticiliğe bakar mısınız 😂
 Kabul, oturmuş bir rolü yolun ortasında üstüne giymek zor olmalı ama sen de çok kötü oynadın be kardeşim. Yaprak Dökümü'nde Şevket değiştiğinde bu kadar yadırgamamıştım. Sen de amma da gömdün kızı diyebilirsiniz. O zaman işte size gerekçelerim:
1. Eun Jae'yi oynamakta başarısızdı ki bunun sebebi kötü oyunculuğuydu. 
2. İlk sezondaki Eun Jae'yi analiz etmekte başarısız olmuş. Çünkü bazen çekingen bazen saçma salak şımarıklıklar... Karakteri oturtamamış üstüne belli yani. Karakter içine kapanıklığını atmış olabilir zamanla belki diyeceğim ama eski + yeni Eun Jae böyle ortaya karışık bir karakter haline gelmiş.Eski Eun Jae'yi de pek beğenmezdim ama kızın kıymetini bilememişim resmen.


 Mesela Eun Jae'nin erkek arkadaşı da 180 derece değişmiş. Görüntüsü aynı ama sanki başka biri gelmiş gibi yerine. Çok afedersiniz ama tam bir meymenetsiz olmuş. Nerde o ilk sezondaki şakacı,neşeli çocuk. Bu sezon çocuğun yüzü beton gibiydi.  



Eun Jae bu sezon ayrılıkla sınandı. Bu süreçte Eun Jae'nin yaptığı saçma sapan hareketler çevremizde kızlarda gördüğümüz çok tipik hareketlerdi. Gerçek hayattan böyle şeyleri yakalayıp önümüze koymaları her zamanki gibi güzeldi.

[ SPOİLER PARAGRAF BAŞLANGICI]




  Eun Jae ve sevgilisinin bu sezonki hikayesi cidden kafamı karıştırdı. Çocuk ayrıldığına pişman mı değil mi, barışacaklar mı, barışmayacaklarsa biz niye 10 saat bunları izliyoruz gibi bir takım düşünceler geldi geçti aklımdan. Ayrılmalarını çok gerçekçi buldum. Çünkü kimler kimler ayrılıyor yani, ilk ilişkisiyle yola devam eden kaç kişi var? Hatta en sonda hala ayrı olmalarını da farklı ve gerçekçi buldum. Ancak bu ikilinin ekran süresinden bir tık daha kısılabilirdi. Çünkü pek sarmıyordu ilk sezon gibi.

[ SPOİLER PARAGRAF SONU]
  
YOON JİN MYUNG

  İlk sezon en sevdiğim karakter olan Yoon Jin Myung, bu sezon düşüşe geçti ve tahtını Song Ji Won'a bıraktı. Yoon sunbae'nin fiziksel görünüşünden bahsedeyim önce. Kahkülsüz cidden sanki başka biri gibi geldi gözüme. O kahkül ona farklı bir hava katıyordu bence ama kısa saç kesimini sevdim. Bir de geçen sezon Ye Eun'ın küçük çantalarında nasıl gözüm kaldıysa bu sezon da Yoon sunbae'nin gömleklerinde gözüm kaldı. İlk sezon çektiklerinden sonra iş bulmasına arkadaşım KPSS'de atanmış da memur olmuş gibi sevindim. 
Geçen sezondan beri adını asla aklımda tutamadığım şef de Kang Unnie gibi konuk oyuncu olmuştu. Neyse hiç olmamasından iyidir diyerek durumu kabullendim. Sonuçta insanın aşk hayatından başka özel hayatı da var ve Yoon sunbaenin hikayesini de başka yönden ortaya koymaya çalışmışlar.



 Kızlara annelik , yeni katılan Heimdal karakterine ise ablalık yapması güzeldi. Heimdal üzerinden başarı ve başarısızlık üzerine ben de çok düşündüm. Başarısız olup ve bunu kendi içimizde kabul edemeyip kendimize eziyet ettiğimiz zamanlar çok olmuştur. Dizi bu bakımdan güzel bir noktaya parmak basmıştı. Ancak beni sarmadı, sonlara doğru daha çok ilgimi çekse de yok yani sarmadı işte. Dizinin bu kısımlarında hızı artırarak izledim. Sonuç olarak ben bir izleyiciyim ve milyon tane dizi varken neden bu diziyi izleyeyim? Bana sürükleyici bir şeyler izletmeleri lazım. Yalnız şunun da farkındayım ki eğer hikayesi güçlü olsaydı muhtemelen yine kızın başına gelmeyen kalmayacaktı. İlk sezon yaşadıklarından sonra belli ki biraz rahat ettirmek istemişler.

[ SPOİLER PARAGRAF BAŞLANGICI]

Heimdal'ın son bölümdeki sahne performansından sonra yeteneğinin keşfedileceğini, beğenileceğini sanmıştım. Ancak herkesin gitmesi ve boş sıralara şarkı söylemesi aşırı gerçekçi olmuştu. Her zaman reelden yana olan ben bile o an büyülü bir değneğin hayatlarına dokunacağını sanmıştım. Diziden akılcı bir hamleydi.

[ SPOİLER PARAGRAF SONU]


SONG Jİ WON


  2.sezonun kraliçesi Song Ji Won'a gelmek istiyorum artık. Tek kelimeyle bu kıza hayran kaldım. Ben nasıl ilk sezon ondaki bu potansiyeli görememişim? Her ne kadar ilk sezon beş kıza da eşit yer verildiğini söylesem de içlerinde en dertsiz olanı Song Ji Won olduğu için ekranda bir tık daha az görünürdü. 2.sezonun ise adeta yıldızıydı demek yanlış olmaz.
Bir kere acayip güzelleşmiş, saç kesimi nasıl da değiştiriyor bir insanı. Ji Won dizinin dram ve komedi kısmını tek başına karşılayabilecek güçte  bir karakterdi.


asdfghyjklşi
  Her ne kadar kızın neşeli, eğlenceli olmasını sevsem ve bundan rahatsız olmasam da Age of Youth'un gerçekçiliğine yakıştıramadığım bir şekilde kızın bir derdi yoktu.(Hatta bunu Ji Won da söylüyordu.) Derdi olmayan insan mı var? Yok. Hayatında hiç ağlamamış hiç mutsuz olmamış insan var mı? Yok tabiki. İşte ilk sezon Ji Won'un güle oynaya yaşadığını fark eden Age of Youth ekibi "Seni çok boşladık, biraz çektirelim sana." demiş olmalı. Ve Ji Won'un bilinmeyen duygusal yönüyle, çocukken yaşadığı travmayla karşılaştık. Ve bu sayede Ji Won'un erkek takıntısının ve yalanlar söylemesinin arkasında yatan sebebin asıl kaynağını anladık.Hikayenin sancılı süreci ise sürekli depresif bir modda geçmedi. Eğlenceli başlayıp gerçekler gün yüzüne çıktıkça hüzünlendiren geçişi yumuşak bir süreçti. Bu bakımdan ayrıca hoşuma gitti.


[Spoiler Başlangıcı]



  Güzel ayakkabılar kelimesinin altında yatan acı gerçeği bu kadar derin beklemiyordum. Gerçekten düşününce bu tür pislikler kurbanlarını hep gariban insanların arasından seçiyor. Güzel bir ayakkabıya sahip olması belki Ji Won'u kurban olmaktan kurtardı ama suçluluk psikolojisine soktu. Sürekli dışa vurduğu neşesi, eğlenceli halleri aslında içindeki o ezici duygudan korumak için bir kalkanmış. Zaten bir söz vardır: çok gülenin derdi çok olur diye. Kendine o olayı da unutturmuş aynı sebepten ötürü, tabi kulaklarının çınlamasını durduramıyor. Hatırlarsanız ilk bölümlerde adamın birinin evine giderlerken düştü bayıldı, çünkü aslında istediği bu değildi. Takıntılı isteği sadece bilinçaltındaki olayları ezme çabasıydı.
  Arkadaşı Hyojin'in başına gelenlere ise zaten ayrı bir üzüldüm. Bir ara cidden intiharına Ji Won'un sebep olduğunu düşündüm. Orada iyi bir ters köşe yaptılar. 3.sezonun olmasını istememin bir sebebi de o öğretmen olacak adamın hapse girdiğini görmek istememdir.
  Bir de Hyojin'i seven belalı adamın kızları evde zapt etmesi acayip heyecanlıydı. Nefes almadan izledim. Geçen sezonda sonlara doğru kaçırma olayı gibi sonlara doğru heyecan verici bir olay katmalarını güzel bir yöntem olarak düşünüyorum.


[Spoiler Bitti]



Olay

  Ve Ji Won geçmişini araştırırken Sung Min'le yaşadığı maceralar der susarım. Tartışmasız dizinin en sevdiğim kısımlarıydı. Arkadaşlık çizgisini aşmadıkları halde arkadaştan fazlası olmaları ve bunu ikisi de bilmiyormuş, farkında değilmiş gibi davranıp sürekli didişmeleri çok komik sahnelere sebep oldu. Çok iyi bir kimyaları vardı. Ji Won'un Sung Min'i peşinden sürüklemesi, Sung Min'in sürekli bu durumdan şikayet etmesi ve asla yanında durmadan edememesi komediydi. Şikayetçi olduğum tek nokta Sungmin'in sevdiğinden kesin emin olduğumuz halde kızımızın aşırı cool davranıp hiç etkilenmiyormuş gibi gözükmesiydi ama olsun bu da Ji Won farkı. Ayrıca kızlara Sung Min'den bahsederken ki yüz ifadesini yakaladık bir kere. Bir de bahsetmeden geçemeyeceğim "Tiki bum tiki baeng" şarkısı eşliğinde Sung Min'e aegyo yapması hala hafızamdadır. O an ikisinin de yüz ifadeleri komediydi,nasıl gülmüştüm ya o sahnelerde. 




Sung Min'den fena taktik

 [SPOİLER BAŞLANGICI]

   Zalimsin senarist! Eğer 3.sezon çıkmazsa ve Ji Won'la Sung Min'i daha fazla izleyemezsek cidden üzülürüm. Ne bilim ilişki durumlarında bir değişme olmadı.Siz ki gereksiz Eun Jae'nin bile ilişkisini sonuca bağladınız. Dizinin en iyi çifti bu şekilde harcanmamalı. Olur da 3.sezon çıkmazsa tek tesellim Sung Min'nin ağzından çıkan şu cümleler olacaktır. 



  Ve gerçekten yorumlara bakıyorum da herkesin favori çifti çoktan olmuşlar. 3.sezon istenmesinin başlıca sebebi ise bu tatlı çiftimiz. Ama sorsanız sonuca bağlanmayacağını bilsen de yine bu çiftin hikayesini bilmek ister miydin diye (ki sormazlar biliyorum) evet derdim. Çünkü buna değerdi.



  Ve çok tartışılan o epilog.... Epilogdaki kız çocuğu Bella Epoque kızlarının her birinden bir özellik taşıyor. Kızın babasının yüzü gözükmüyor ama ses kesinlikle Sung Min'e ait. Ve kızın annesi ölmüş. Bir epilogta kızların mezar taşları gösterilmiş ve en erken yaşta ölen Ji Won'du. Bu kız kimden? Sung Min'le Ji Won evlenecek mi? Ji Won genç yaşta ölecek mi? BİZİ DELİRTMEYE Mİ ÇALIŞIYORSUNUZ? Eğer 3. sezon çıkmazsa kafamdaki hayalde Ji Won'un öldüğü kısmını çıkartıp geri kalan güzel şeyleri olmuş gibi kabul edeceğim.

 [ SPOİLER PARAGRAF SONU]


Ek 1: 
40 yıl düşünsem aklıma gelmeyecek işkence yöntemi 😂
YE EUN

  Ye Eun ise resmen bambaşka biri olmuştu. "O eski halinden eser yok şimdi." şarkısının arka fonda çaldığını duyabiliyor musunuz? Pembeler gitmiş, siyahlar gelmiş, kıyafetler bollaşmış falan. Bu arada yeri gelmişken söyleyeyim Ye Eun'a siyah saçı yakıştıramadım. Bu kız kafamda kahverengi saçlı olarak oturmuş, değiştiremiyorum yani bu algıyı. Gerçi bunda sürekli saçlarıyla yüzünü kapaması da etkili olabilir,neyse. Eğer ilk sezonda Ye Eun'ın başına gelen benim başıma gelse benim de bayağı psikolojim bozulurdu ne yalan söyleyeyim. Hatta ilk sezon kız psikiyatra gidip her şeyi atlatmış gibi göründüğünde dizinin gerçekçi havasına bunu yakıştıramamıştım. Ancak dışarıya tek başına çıkamamasını karalara bürünmesini de beklememiştim. Neyse ki evin içinde pembe dünyasına geri dönüyordu. Çünkü ben onu pembişler içinde sevmiştim. Dizi boyunca kıza üzüldüm ve iyileşeceği ana kadar sabırla bekledim diyebilirim.
  


 Yeni sevgilisi ise sanki bu kızın tipi değil gibi. Bu ikili sadece kız sosyal fobisi varken uyumlu duruyordu. Nasıl desem kız eski haline döndüğünde çocuktan kesin sıkılır gibime geliyor. O yüzden ben bu çifti birbirine uymayan iki yapbozun parçası gibi zorla eşleştirilmiş gibi hissettim. Bknz: Çocuğun saçına başına gözlüğüne kıyafetine karışıp değiştirmeye çalışması.


  Bu sezon ayrıca Ye Eun'ın aile hayatını gördük. O kadar yapmacık, ilgisiz, katı, gösterişçi bir ailesi vardı ki üzüldüm. Kızın içinde bulunduğu psikolojik durumu anlamaktan acizdiler.Bir kere annesi resmen kızı kilo takıntılı hale getirmiş. Zavallım keyfini çıkararak yemek bile yiyemiyordu. Bu takıntıyı bana da çevrem oluşturduğu için çok iyi anlıyorum.

[Spoiler Alarmı]

Dizi boyunca sürekli kıza gelen nefret mesajları sinir bozucuydu. “Şu kızı bir rahat bırakın allasen..” diye söylenip durdum. Kız tam iyileşecek diye seviniyordum, mesaj gelip kendini geri çekiyordu. Ayrıca mesajları o fettan arkadaşının gönderdiği de belliydi. Kang Yi Na gelip aklına başına toplatmasa daha çok çekeceğimiz vardı.


[Spoiler Bitti] 

JO EUN

  Ve yeni karakterimiz General Eun'ı mercek altına alalım. Şimdi mantık olarak düşündüğümüzde hikayede farklı insanları temsil eden karakterler var. Diğer karakterlerden farklı olarak eksik olan tiplememizin de General Eun olduğunu düşünüyorum, yani iyi bir ekleme olmuş.  Aslında onu ilk başta Yoon sunbaeye benzetmiştim ama apayrı iki insan olduklarını fark etmem zaman almadı. General çok sert görünse de aslında içinde sevgi bekleyen küçük bir kız vardı. Erkeksi tarzının altında yatan sebep, özellikle kısa saç kesiminin sebebi güzel bağlanmıştı. İlk başta bu kıza alışamamıştım. Tam ben alıştım dizi 2-3 bölüm sonra bitti.



 Ev sahibinin akrabasıyla olan ilişkisi geçen sezonun Eun Jae'sinin hikayesinin tadını verdi. Özellikle kızın aşırı uzun olup çocuğun kısa olması çok komiğime gidiyordu. Güzel bir tezatlık olmuş, beğendim.

[Spoiler Alarmı]

 General Eun'un peşinde olduğu mektup sahibi bariz bir şekilde Ye Eun'la ilişkiliymiş gibi gösterilince aslında ters köşe yapacaklarını anladım. Ji Won'a ait olduğunu tahmin etmiştim. General Eun'u diziye katılan yeni biri olarak değil de Ji Won'un hikayesini etkileyecek biri olarak diziye girmesi mantıklı olmuştu. Ji Won'un hikayesi için kilit bir roldeydi.

[Spoiler Bitti]


  Dizinin ikinci sezon müzikleri yine çok güzeldi. Geçen sezon Butterfly'ın şarkısının sahibi bu sezon "Tiki Bum Tiki Baeng"le yine kalbimi fethetti. Ağzıma yapıştı resmen şarkı. Bir de ben bunu sabah alarmı yaptım ama asla alarmın sesini duyamıyorum. Zavallı ablam da duyuyor ama kalkamıyor ve şarkıya maruz kalıyor. Sabah önce bu nasıl şarkı "Tiki tiki tak tri lay lay" diye benle dalga geçti. Sonra naptı etti şarkıyı buldu ve şimdi kendi de dinliyor diziyi izlemediği halde. Evet,  yine sizi muasır medeniyetler seviyesine çıkaracak bir bilgi verdim, biliyorum. Bunların haricinde Drain'den The Days Are Like Today ve ismini bilmediğim diğer bir hüzünlü şarkı favorimdir.


  Toparlamak gerekirse Age Of Youth'un 2.sezonunu da beğendim. Özellikle Ji Won'u izlemek çok iyi geldi. İyi ki izlemişim dediğim dizilerdendir. Resmen böyle bir dizi izlemeye ihtiyacım varmış da haberim yokmuş. İzlemekten gerçekten zevk aldım, kafamı dağıttı, güldüm, duygulandım, her türlü duyguyu bana geçirebilmeyi başardı. Ancak yeri gelmişken söyleyeyim sonunu beğenmedim. Yine dımdızlak bizi ortada koyup diziyi bitirdiler. Her şeyi sonuca bağlasalar ölürler sanki. Age Of Youth'un 3.sezonu çıkarsa çok iyi olur. 4 gözle beklemekteyiz.  Yalnız çıkarsa fena sevinirim.
  Peki şimdi size bir soru aşağıdaki iki fotoğraflardan hangisine güveneyim?




Şimdilik benden bu kadar. Görüşmek üzere! 

6 yorum:

  1. 2. Sezonu az önce bitirdim acaba 3. Sezon varmı yada olurmu diye araştırıken yazdıklarınızı okudum. Yüreğine ve emeğine sağlık👍🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) 3.sezon bu gidişle olmayacak gibi gözüküyor. Bu yüzden ben umudumu kestim.

      Sil
  2. Ben 2.sezonu bitirdim ve 3.sezonun olup olmadığına bakarken senin yazını gördüm ve hepsini nerdeyse okudum ve tek kelimeyle mükemmel yazmışsın ve okadar haklısın ki anlatamam dediğin gibi sonu her Koreli senarist gibi hiç güzel bitmedi bence 3 gelmeli kesin gelmeli hatta bide bir konuyada değinmek istiyorum ilk sezonu bayilarak izledim ve ikinci sezonun güzel olacağını pek düşünmedim çünkü gözünüzün nuru kang gitti ama ilk sezondan beri sevdiğim song gitmedi Allah'tan dedim oyuzden bide şu kızın değişmesi (eun jae) hiç hoşuma gitmedi dediğin gibi ilk sezondaki kızla ikinci sezondaki kız alakasız olmuş sanki oyuzden ondan hoşlanmadım ama geneli iyidi seninde ağzına sağlık çok müko yorumlar yapmışsın nokta atışı umarım 3.sezon gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Ben de senin dediklerine katılıyorum. Bu arada Ji Won'u seven erkek karakter hapis cezası aldı. Diğer oyuncular da çoktan başka projelerde yer almaya başladı. O yüzden 3.sezon olmaz bence.

      Sil
  3. keşke 3. sezon da olsa çok güzeldi ya

    YanıtlaSil