24 Mart 2020 Salı

3 Adet Çerez Netflix Filmi Yorumu

  Herkese Merhaba,
  Toplu film yorumu yazmayı özlemişim. Hazır son zamanlarda üç tane çerez diye tabir ettiğim size bir şey katmayacak, etkisi altına almayacak, belki ben ne izledim şimdi diye kendinizi sorgulayacağınız filmleri izlemişken yorumlarını yazayım dedim. İlkiyle başlayalım.
To All the Boys: P.S I Still Love You 

  Bu seriyi aslında ne kadar sevdiğimi bilenler bilir. İkinci filmin çıkmasını da merakla bekliyordum ama bu film olmamış. Tamam kabul ediyorum kitap versiyonunun da ilk kitabı en güzel olanıydı ama ikinci kitabı da iyiydi. Bu film versiyonu hiç güzel olmamış. Dümdüz bir filmdi. Hatta ekran bir anda kararınca ne yani burada bitti mi gerçekten bunu mu izledik dedim. Kızımız resmen bir öpücük deneyi yaptı ve aslında kimi sevdiğini anladı ve film bitti. Tamam kabul, filmler çoğu zaman kitapların getir götürünü yapar ama bu kadarda yüzeysel bir işleniş olamaz. Kitapta en azından Lara Jean'in iç dünyası ve hatta eski arkadaşı Genieve ile olan olay daha etkili bir şekilde işlenmişti. Sonuç olarak bu film tam bir hayal kırıklığıydı.
Isi&Ossi
  Bu seferki film bir Alman yapımı. Film çok tatlı bir şekilde başlamıştı. Aşırı zengin olan Isi ve fakir olan Ossi'nin çocukluktan başlayarak hızlı ve biraz da absürt komedi şekilde hayatlarına kısa bir bakış attıktan sonra birlikte bir sevgililik oyunu oynamalarını izledik. Isi ailesine karşı gelmek için onların asla onaylamayacağını bildiği Ossi ile para karşılığı bir anlaşma yapar. İki tarafta istediğini elde edip bu oyuna bir son vereceklerdir ama tabiki öyle olmaz ve birbirlerine aşık olurlar. Aşırı klişelerle dolu ve dediğim gibi çerez bir filmdi. Çok fazla belaltı küfür ve bize ters gelecek detaylar var onu da söyleyeyim. Yer yer güldüm mü evet,ha bir de dizide çalan rap şarkısını çok sürpriz bir şekilde beğendim ve birkaç gün dinlemeden edemedim. Ama o kadar işte, ötesi yok. Yalnız filmde dikkatimi çeken Ossi'nin dedesinin yıllar sonra hapisten çıkıp mültecileri görünce ırkçı takma adlar takarken, Ossi'nin ona kızarak en yakın arkadaşının bir Arap olduğunu söylemesiydi. Bence bu Almanya'daki sosyal yaşam ve insanların farklı tutumlarını gösteren önemli bir detaydı.

All the Bright Places

  All the Bright Places'in birkaç sene önce bizde Hayatın Kıyısında olarak çevrilmiş ve bir ara oldukça popüler olan kitabını okumuştum ve beğenmiştim. Anlamlı bir kitaptı ve değinmek istediği bazı şeyler vardı. Ancak film versiyonu tam bir hayal kırıklığı olmuş. En önemli kısımlar ya filmde yoktu ya da değiştirilmişti. Ve Finch'in intihara meyilli oluşunun arka planı hiç güzel doldurulamamıştı. Kitabı okumasam bazı olayları anlamlandırmakta zorlanırdım. Film aslında bu listedeki diğer filmlere göre daha iyi, en azından önemli bir konuyu ele alıyor. Hatta yas tutan ve intihara meyilli kişilere adanmış olması güzel bir detay. Ancak dediğim gibi çok vasat bir uyarlama olduğu için bu listeye aldım. Bu kitap çok daha güzel bir şekilde uyarlanabilirdi. Özellikle kitabın kırılma noktası olan olayın bu kadar üstünkörü bir şekilde gerçekleşmesi sinir bozucuydu. Böyle derin bir konuyu böyle yüzeysel bir şekilde işleyemezsiniz, işlenmemeli.

  Evet işte böyle. Belki size göre çerez olmayabilir, belki siz beğenmişsinizdir ama benim fikirlerim bu yönde. Herkes aynı şeyleri düşünmek zorunda değil.
  Kendinize iyi bakın.
  Hoşçakalın!

4 yorum:

  1. Netfilx yapımı filmler hep böyle oluyor ya, yani o kadar bütçe ile neler yapılır resmen hiç uğraşmıyorlar yahuu :D

    YanıtlaSil
  2. Bu aralar ben de Netflix filmlerine taktım. Kafa dağıtacak, eğlenceli filmler arıyorum. Bu liste tam benlik olmuş :-) Elle Fanning'i çok severim. Önceliği onun filmine vereceğim.

    YanıtlaSil