5 Ekim 2021 Salı

Lovestruck in the City Dizi Yorumu

 


Herkese merhaba millet!
  Uzun bir ara olduğunun farkındayım ama bu uzun arada gerçekten iş güç koşuşturmayla geçti. Aslında yazmayacaktım bu diziye yorum ama baktım ki taslaklarda üç beş bir şey döktürmüşüm. Kısa olsun ama ortaya bir yazı çıkmış olsun mantığıyla tamamladım. Lovestruck in the City'i de izleyeli de epey zaman geçti üstünden. Düşünün ki baş karakterlerin adını bile hatırlamıyorum. Birazdan Google'dan bakıp yorum yazmaya devam edeceğim.Yorum yazmak için de çok üşendim, bir de diziye çok ısınamadığım için içimden pek yorum yazma isteği de gelmedi ne yalan söyleyeyim. Dolayısıyla bu diziyi yorumlarken kılı kırk yarıp uzatmayacağım. Çenem düşmezse kısa ve öz bir yorum yapmak istiyorum. Dikkat bu yorum spoiler içerir, diziyi izlemeyenler okumasın. O zaman başlayalım:
Diziden Ne Umdum Ne Buldum?
  Şahsen iki başrolde popüler isimler olunca beklentim çok yükselmişti. Beni bilirsiniz zaten her diziye yetişemediğim için öncelik olarak kadrosu isim yapmış oyunculardan oluşan dizileri izlemeye öncelik veriyorum. Keza bu dizide de öyle oldu. Baktım isme şehir aşkı maşkı... Hımm dedim günümüzün ilişkilerine gerçekçi bir bakış açısı olabilir. Yardımcı oyuncular da ilişkileriyle iyi bir yan hikaye sunar. Üç tane shipimiz falan olur vs. vs.

  Sonra diziyi bir açtım ilk şoku 30 dk olmasıyla yaşadım. İlk başlarda sanki şak diye bitiyormuş gibi gelmişti ama daha sonra bu dizi için 30 dakikanın iyi bir karar olduğuna karar verdim.
Sonra bir baktım dizinin formatı belgesel gibi bir şey ama tam olarak da belgesel değil. Tamam yeni bir şey denemek istemiş olabilirler ama o belgeseli bir mantık çerçevesine oturtamadım ben. Yani o röportaj verirken öbürü yandan pörtlüyor bir cevap veriyor o oradan onu duyuyor ama kimse belgesel çekiyormuş gibi de davranmıyor. Çok absürttü belgesel formatı. Daha iyi bir şekilde kullansalardı cidden bir şey demezdim ama oturmadı taşlar yerine.

  Ve en sevmediğim şey oldu. Başrol kızımız Lee Eun-O'nun karakteri beni delirtti. Adama çok çektirdi gerçekten. Bir de bu dizide hani Eun-O, Jae Won'u öyle bir anda açıklama yapmadan terk etti ve ona telefonla bile ulaşamaması için elinden geleni yaptı ya hani. İnanmayacaksınız ama aynısı bir arkadaşımın başına geldi. Görüştüğü çocuk neden ayrıldığını düzgünce açıklamadan kıza bir ayrılık mesajı çekti ve her yerden engelledi. Kız bu davranışın nedenini bile soramadan öfkesini bile içinde yaşamak zorunda kaldı. Dolayısıyla ben bu diziyi izlerken Jae Won'la arkadaşımı özdeşleştirdim. Olayı biraz içselleştirdim yani. Sen görüş görüş, karşı tarafa umut ver, sonra bir anda her şey hiç yaşanmamış da her şey bir rüyaymış gibi çık hayatından. Karşı tarafın bozulan psikolojisini düşünmeden. Oh ne ala! Var mı böyle bir dünya ya ? Hayır bir de çocuğun ne kadar üzüldüğünü, onu hala unutamadığını, perişan olduğunu kendi gözleriyle gördüğü halde çıkıp bir açıklama yapmadı çocuğa. Sadece çık de ki ben senden ayrılıyorum sebebi de şu bla bla bla. Ay uzattı da uzattı. Hem Jae Won'a hem de bize izlerken sinir harbi yaşattı. 

  Eun-O'nun neden ayrıldığını gerçekten merak ettim. Ne olmuş olabilir dedim?Hadi dedim bari bunun altından öyle bir şey çıksın ki inanılmaz ikna olayım. Sonra nihayet gösterdiler ama benim içim soğumadı. Eski nişanlın sana ihanet ettiyse bu eski nişanlının kabahati. Faturasını niye Jae Won çekiyor. Sırf sen benliğini bulacaksın, özgürlük peşinde koşacaksın diye çocuğun hayatını mahvetmeye ne hakkın var ya? Git eski nişanlının hayatını mahvet. Yani sizin anlayacağınız başrol kızı tokatlama isteği içimde belirdiği için diziyi çok fazla sevemedim. Çünkü başrol yani. Başrollerden birine uyuz oldum. Ötesi yok. 

  Onun dışında tek gecelik ilişki çifti de öyle favorilediğim bir çift olmadı. Diğer çift de aynı şekilde. Ama mesela ben bu iki yan çiftin neden ayrılmış bir şekilde diziye veda ettiğini anlayamadım. Hayır yani sanırsın ki burada dram dizisi izliyoruz da gerçekçilik payı katmak istemişler diye es geçeyim. Özellikle o hayatının sonuna kadar part time çalışmayı kafasına koymuş kızın o mantıksız bakış açısı için sevdiği çocukla ayrılmayı seçmesi sinirimi bozdu. Kusura bakmayın ama hayatımda bundan daha saçma bir yaşam felsefesi duymamıştım. Ee biz başroller kavuşsun diye bekledik de noldu? Bu sefer öbürleri ayrıldı. 
Finalde de polis karakterine özel bir bölüm ayarlamışlar gibi olmuş ama olmasa da olur bir bölümdü benim için. 
Toparlayacak olursam benim için beklentilerin altında kalan bir dizi oldu. Berbat değil, sıkıcı da değil ama dizinin ruhu eksikti benim için. Farkındayım yorum biraz diziyi izlerken içimde biriken antipatik kısımları dökmek gibi oldu ama kısa yazınca böyle oluyor. Açıkçası dizi, Amerikan dizilerindeki geniş yaşayan çiftlerin hayatını anlatır gibiydi. Kore dizilerini takip etmemin en başta gelen nedenlerinden biri naif aşk hikayelerine sahip olması ve bunu da bu dizide bulamadım. Şehir aşkı mı? Yok canım, benim zevkime hitap etmiyor. 

2 yorum:

  1. hımm izlemesek de olur peki. kore dizilerinde en çok lise, gençlik, romantik komedi seviyom :)

    YanıtlaSil
  2. Ben cooook beğenmiştim. Özellikle çekim tekniğini

    YanıtlaSil