12 Nisan 2018 Perşembe

Not: Seni Hala Seviyorum – Jenny Han | Kitap Yorumu




  Bu seriyi gerçekten seviyorum. Aslında düşününce o kadar da harika gelmiyor ama seviyorum işte. Çünkü diğer kitaplardan farklı olarak çok samimi bir anlatımı var. Klişe olaylar var ama yazarın kitapta oluşturduğu samimi atmosfer bunu görmezden gelmenize neden oluyor. Bir genç kızın hayatını okurken aynı zamanda aile ilişkilerini, kardeşliği, arkadaşlığı, aşkı okuyoruz. Kitap hayata dair küçük küçük dokunuşlar yapıyor. İlk kitap bittiğinde de yine bu hislere kapılmıştım ve 2.kitabı merakla beklemeye dayanamayıp 50 sayfa kadarını kitabın orijinal dilinde okumuştum. Sonra işler başımdan aşkın olunca zaman ayıramadım bunu yapmaya. Neyse sonunda kitabı okudum ve gerçekten karakterleri özlediğimi fark ettim. Lara Jean'i hep kendimle özdeşleştiriyorum. Çünkü gerçekten düşünce yapısı olarak çok fazla ortak nokta buluyorum. Hep diyorum benim Amerika'da yaşayan halim gibi.🙃 Belki de seriyi sevmemdeki en büyük etken bu olabilir. 

  Kitabı okumadan önce yorumları okumuştum ve genel olarak insanlar birinci kitabı daha çok sevdiğini belirtmişlerdi. Ben nedense eşit olarak sevdim. Gözüme eksik gelen bir nokta olmadı. Belki John'un ortaya çıkması Peter'ın aslında vazgeçilemez olmadığını gösterdiği için insanlar böyle düşünmüş olabilir. Lara Jean'in de Peter'ın da birbirlerine karşı hataları oldu ama zaten kimse dört dörtlük değildir. Hatta bence bu hataları yazar çok güzel bir noktaya bağladı. Kitty yine favori karakterim olmaya devam etti. Geneieve'a karşı bakış açımın değişeceği aklıma gelmezdi ama onun bile haklı olduğu noktalar vardı. Lara Jean ve Genevieve'in arkadaşlıklarının nasıl bozulduğuna parmak basılmıştı ve bence yine yazar orada arkadaşlık kavramını çok iyi bağladı. Dediğim gibi çok hayatın içinden bir şeyler okuduk. Not: Seni Hala Seviyorum genel olarak yine kafamı dağıtan, tebessüm ederek okuduğum çok tatlı bir kitaptı. Ve gerçekten kitap çok akıcıydı, su gibi okunuyor. 
  Şimdiden 3.kitabı okumak istiyorum ama 2.kitabı İngilizce okumayı düşünüyorum. Çünkü 2018 hedeflerimden biri de bir kitabı orijinal dilinde okumak. Ve bence bu serinin dili çok ağır olmadığı için iyi bir başlangıç kitabı olacak. Filmi ise her ne kadar Lara Jean'i hayalimdeki gibi seçmeseler de dört gözle bekliyorum.

1 yorum: