25 Haziran 2018 Pazartesi

Never Never (Asla Asla) - Colleen Hoover &Tarryn Fisher | Kitap Yorumu


I may not remember anything about her, but I would bet her smile was my favorite part of her.
Onun hakkında hiçbir şey hatırlamayabilirdim ancak bahse girerim gülüşü en sevdiğim yanıydı.

  Herkese Merhaba
  Colleen Hoover ve Tarryn Fisher benim beğendiğim iki yazar. İkisinin bir araya gelip bir kitap yazması da haliyle beklentimi tavan yaptı. Düşünsenize bu türde en beğendiğim iki yazar bir araya gelmiş ve ortak bir kitap yazmışlar. Düşük bir beklentimin olması mümkün olabilir miydi? Ancak daha sonra kitabın Türkçeye çevrilmesinden sonra hakkında çok fazla olumsuz yorum okudum.Herkes hayal kırıklığına uğradığından bahsediyordu.

  Ben  de yaz tatilimi verimli geçirmek adına kitabı İngilizce olarak okumaya karar verdim. Öncelikle kitabın konusunu aslında orijinal bulduğumu söylemeliyim. Charlie ve Silas bir gün ansızın kim olduklarına dair hiçbir şey hatırlamıyorlar. Bu tuhaf durumu ikisinin de ortak olarak paylaştıklarını anlayınca olayları beraber çözmeye çalışıyorlar. Kendileri hakkında yeni bilgiler edindikçe işler daha da karmaşıklaşıyor. Bence kitabın konusu farklıydı.Aslında biraz içinde paranormal bir durumu barındırıp  gerçekçilik üzerinden işlemesiyle Mara Dyer serisine benzettim.

I want to feel that again. I want to remember what it feels like to love someone like that. And not just anyone. I want to know what it feels like to love Charlie.

Bu duyguyu tekrar hissetmek istiyordum. Birine aşık olmanın ne hissettirdiğini tekrar hatırlamak istiyordum. Hayır,birine değil. Charlie'ye aşık olmanın nasıl bir his olduğunnu hatırlamak istiyordum.

  Asla Asla Charlie hem de Silas'ın bakış açısından sırayla yazılmış bölümlerden oluşuyor. Erkek karakterini Colleen, kız karakteri ise Tarryn yazmış. Hiç bilmesem de bunu tahmin etmek de zor değil. Çünkü kız karakter tam da Tarryn'nin yazdığı tipik bir karakterdi. Charlie, Fırsatçı'daki Olivia'ya çok benziyordu. Yalnız Colleen'ın yazdığı kısımlar daha uzundu, gözümden kaçmadı. Acaba kavga etmişler midir iki yazar senin yerin niye fazla diye?😂😂😂 Bu arada Colleen Hoover İnstagram hesabından şöyle bir paylaşım yaptı. Bu ikilinin arasındaki şakalaşmaya bayılıyorum.


Colleen: "Bu Never Never kitabının Alman baskısının arka kapağı. Almanca okuyamıyorum ama bu fotoğraflara dayanarak şöyle yazdığını düşünüyorum: "Colleen Hoover,solda, bu kitabı Tarryn Fisher boğazına bir bıçak dayarken yazdı.""

 Kitabın sonu ise oldukça şaşırtıcıydı,devamını merak ettirdi ama açıkçası sonunu beğenmedim. Sanki işler iyice sarpa sardı ve dertleri beni gerdi resmen. Kitabın kısa oluşu aslında bir avantaj, sıkmadan bitiriyor. Ama çok da fazla şey beklemeyin yani kitaptan, o zaman hayal kırıklığına uğrarsınız. Hani bazen böyle değişik bir ruh haline girdiğinizde basit ama saran bir kitap okumak istersiniz ya işte öyle zamanlarda okumak ideal olabilir. Ben daha çok İngilizce okuduğum için içeriğinin nasıl olduğunu kafama pek takmadım. Kendimi geliştirmek için kitabı bir basamak olarak gördüm. Bir sürü yeni kelime öğrendim. Size de tavsiyem eğer yeterli bir altyapınız varsa kitabı İngilizce olarak okumanızdır. Çünkü çok zor bir dili yok. Biraz azimle yaparsınız bu işi.

  Görüşürüz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder