7 Kasım 2022 Pazartesi

Cilt Bakım Ürünlerim | 2022 Güncellemesi

Selam dostlar,

Daha önce bir kere cilt bakımı ürünlerimle alakalı yazı yazmıştım, baya da okuyanı olmuştu şaşırdığım şekilde. O zamandan beri farklı cilt bakım ürünleriyle tanıştım ve eskisine göre daha fazla ürün denedim. Biraz daha fazla tecrübelenince dedim ki bunları blogda paylaşmam lazım. En alta da ürünlerin toplu linkini koyacağım. Hadi başlayalım o zaman! 

 Cerave Temizleme Jeli


Arkadaşlar bu temizleme jelini bir ara herkes tavsiye ediyordu ben de influence olarak aldım. Cerave markası öğrendiğime göre genellikle Amerika ve Kanada'da kullanılan bir markaymış. Ben de sürekli Kore ürünleri kullanmaktan sıkılıp yenilik aradığım bir dönemde bu temizleme jelini Hepsiburada indirimlerinden kaptım. Düşünün ben indirimli aldım diye ta Diyarbakır'dan çıktı yola. Neyse aldım ilk kullandığımda cildim gerildi. Tüh dedim demek ki bana uymuyor. Sonra ise germedi yüzümü. Şu an gayet memnunum. İyiki almışım dediklerimden, nazik bir temizleyici. Yalnız şunu fark ettim ki ne zaman bu temizleyiciye ara versem ilk kullandığımda garip bir şekilde yüzümü kurutuyor, düzenli kullanınca kurutmuyor ama sebebini bilmiyorum. 

Bu arada ben beğendim ama İnstagram'da @icerikleri_ne diye bir sayfa var, bütün ürünlerin içerik listesini inceliyor. O sayfada bu temizleyicinin içeriğinde 4 çeşit düşük riskli madde ve 1 ortalama riskli madde olduğunu belirtmiş ve 100 üzerinden 35 vermiş. Aslında cildime bir zararı olduğunu söyleyemem ama bundan sonra daha yüksek puanlı bir temizleyici almayı düşünüyorum, riske atamam :) 

Cosmed Atopia Yağ Bazlı Temizleyici

Mükemmel bir ürün, iyiki almışım dedim, iyiki. Bundan önce Isana'nın meşhur yüz temizleme yağını kullanıyordum ama 23.90 olduğu için herkes övdü övdü, bu sefer herkes bunu almaya başladı, stok bulmak çok zor hale geldi, üstüne bir de fiyatı arttı. Neyse ben 150 ml'lik bir ürüne o fiyatı vermek yerine baktım Cosmed 400 ml. Gramaj olarak daha uyguna geliyor aslında fiyatı. O yüzden Cosmed'e bir şans verdim. Bir pompa sıkıyorsunuz tüm yüze yetiyor. Isana'da 5 kez pompa sıkıyordum ki yağ yüzüme yetebilsin diye. Bu bakımdan Cosmed çok bereketli. Vücuduma yağ içeren bir peeling yaptıktan sonra durulasam da o yağlı hissiyat kalıyordu ve ben de o yağ hissi gitsin diye Cosmed'i vücudumda da kullanmaya başladım. Yağ, yağı çözer hesabı mis gibi temizledi mis gibi. Aşk yaşıyorum bu ürünle. Makyajı, güneş kremini vs. çıkarmakta da çok başarılı. Hafif bir göz yakabilir ama hemen geçiyor zaten. İçeriği az önce dediğim sayfadan 100 üzerinden 93 almış. Ben bundan sonra daha iyisini bulana kadar yağ bazlı temizleyici de riske girmeyip bunu kullanırım herhalde. 

Jeuvenile C Vitamini Serumu


Bayıldığım, etkisini net olarak gözlemlediğim bir C vitamini serumu. Üstelik 80 TL fiyata almama rağmen 300 liralık leke karşıtı serumlara taş çıkartır. Tabi benim cildim için böyle oldu. C vitamininin liposomal formda olması hücreye etkisini hızlandırıyor. Ben ilk kez C vitamini serumu kullandığım için yüzde beşlikle başladım. Bu arada C vitamini benim cildimle çok iyi anlaştığı için şu an yüzde 10'luk C vitamini serumuna geçtim ama henüz uzun süre kullanmadığım için onun yorumunu bu yazıya katmayacağım. Bu serum da aynı zamanda alpha arbutin, niacinamide, laktik asit, glikolik asit ve hyaluronic asit de bulunuyor. Düşük riskli birkaç içeriği var ama genel anlamda temiz buldum içeriğini ve en önemlisi gözle görülür leke açılmasına sebep oldu. Marka Maruderm markasının yan firması gibi bir şey yanılmıyorsam, böyle uygun fiyatlı Türk cilt bakım markalarının çıkması beni çok sevindiriyor. En azından 300 400 TL 'lik yabancı markalara muadil bulabiliyoruz artık. 

I'm From Rice Toner


Bilirsiniz ki Uzak Doğu diyince aklımıza gelen ilk şeylerden biri pirinçtir. Pirinci sadece yemekle kalmazlar, cilt bakım ürünlerinde de bol bol kullanırlar. Yüzlerinin aydınlık, parlak olmasının nedenini de buna bağlayanlar çoktur. Çok pahalı olduğu için ben deneme boyu olan 30 ml'lik versiyonunu kullandım ve baya da uzun süre götürdü beni. İyiki küçük boyunu almışım. I'm From çok klas bir cilt bakım markası bence ama çok pahalı. Pirinç toniği sürdüğümde hafif bir karıncalanma yapıyor ben de nedenini çözemedim ama nem veriyor, parlaklık veriyor. Aydınlık verdiğini bilemiyorum. Çünkü ben bu ürünü destekleyici serumlarla kullandığım için hangi etki hangisinden kaynaklı bilemem. Hepsinin ortak emeği var cildimde. Ama bir daha alır mısın dersen almam ya, mucizevi bir tonik olmadığı için bu kadar para vermeye gerek yok. 

Manyo Galactomy Niacin 2.0 Essence Aydınlatıcı Maya Özlü Esans


Manyo markasını Crash Landing on You'daki Ye Jin ile baya influence olmuştum ve markayı zaten cilt bakımı üzerine içerik üreten Youtuberlarda da övgüyle bahsedildiğini görüyordum. Yine çok pahalı olduğu için bu ürünün deneme boyunu aldım. Amacım denildiği gibi lekelere iyi gelip gelmediğini anlamaktı. Malesef çok düzenli kullanmadım ama kullandığım süreçte de bir iritasyon yaşamadım. Diğer leke açıcı serumlarla dönüşümlü olarak kullandım ve lekelerim de açılmalar oldu bariz şekilde. Muhtemelen Manyo'nun bu ürününün de etkisi vardır diye düşünüyorum ama bir daha almam çünkü çok pahalanmış. Daha uygun fiyatlı leke karşıtı muadil ürünler var. Parası olan parasına kıyıp alsın :)

The Purest Solutions Kırmızı Peeling Serum

Kimyasal bir peeling elimin altında olmayınca rahat edemiyorum. Bir senedir gözüm bundaydı ama elimde başka bir kimyasal Peeling olduğu için almıyordum. Ödüllü bir serum olduğu için de baya ilgimi çekiyordu. Gerçekten de cildi pürüzsüzleştiriyor kullanınca ama bunu cilde alıştırarak kullanmak gerek, kesinlikle her gün kullanıma uygun değil. Çok fazla kullanırsanız cilt bariyerinizi bozarsınız. Kullandıktan sonra o aydınlık sıkı cilt görünümünüzü fark ediyorsunuz aynada. Gözenekleri ve ölü deri için birebir bir ürün. Doğru kullanırsanız bebek gibi oluyor cilt. 

İsana AugenCreme Age Performance Göz Kremi


Yaş 24 25'li yaşlarda göz çevresi için önlem almak gerektiği için uygun fiyatlı bir göz kremi arıyordum. Çok fazla yüksek fiyatlı almaya gerek görmedim. Çünkü o kadar kırışma evresine gelmedim, benimki yavaştan göz çevresine kırışıklık için önlem almaktı. Isana zaten uygun fiyatlı bir marka biliyorsunuz. Ambalajında 65 yaş yazsa da gençlerin de sıkça kullandığını gördüğüm için aldım. Şimdi ben size kırışıklığıma iyi geldi diyemem, zaten kırışıklığım yok. Belli belirsiz gülünce kenarlarda iki çizgi oluyor. Nem verdi, zaten bana yapıp yapabileceği maksimum iyilik de buydu. Ama göz kremi sürerken gözünüzü ileri geri ovuşturarak sürmeyin, kaş yapayım derken göz çıkarırsınız. Parmak uçlarınızla pıt pıt sürmek lazım, çoğu kişi yanlış sürüyor da söyleyeyim dedim.

İsana Vücut Peeling Ölü Deniz Tuzu

Hep yüze önem verdiğim için dedim ki vücuduma niye bakım yapmıyorum ben? Pürüzsüz bir cilt hedeflediğim için duştayken peeling yapmaya karar verdim. Yine fiyat performans olarak İsana'yı tercih ettim. Gayet memnunum ben. Ciltteki etkisini seviyorum, güzel nemli bir bitişi de var.

Missha Near Skin Madecanol Krem


Bu ürün herkeste olumlu etki vermiyor ama bende verdi. Kışın bazen cildim soğuktan pütür pütür kuruyabiliyor. O zamanlar sürüyorum ve kadife gibi oluyordu cildim. Çok yağlı ciltliyseniz, sevmeyebilirsiniz. Çünkü kremin yapısı da yağlı. Elimde genellikle centella bitkisi özü, madecassoide içerikli ürünler bulundurmaya çalışırım. bir yara, kızarıklık, tahriş durumunda bu içerikler cildimi yatıştırıyor. Bu ürün de öyle, ne zaman cildim tahriş olsa ve kızarsa akşam sürsem sabah sakinleşmiş bir ciltle uyanırım. Ancak sürekli kullanıma uygun değil bence. Haftada bir veya ihtiyaca göre kullanırım. Bu arada verdiği nem çok hoşuma gidiyor. Dudak kenarlarım kışın çok kuruyup pul pul oluyor, bundan daha iyi gelen bir krem bulamadım o kuruluğa. Bunu sürünce bebek gibi oluyor. Ama malesef stokları tükenmiş :(

Aromatica Aloe  Vera Jel

Aromatica markasını da seviyorum ve bu ürünü piyasadan alınabilecek en güzel ve temiz içerikli aloe vera jellerden bir tanesi. Yapısı çok tuhafıma gitti. Cilde ilk temas ettiğinde yoğun bir kıvamda ama yüze yedirmeye başladığınız anda su gibi oluyor yapısı. Nemlendirmesi güzel, sürünce de cilde bir serinlik hissiyatı veriyor. Yapış yapış olmaması en büyük olumlu özelliği benim için. Ben bu ürünü tahriş olmuş bir bölge de varsa sürmeyi tercih ediyorum, yatıştırsın diye. Genel olarak memnunun, Trendyol'da da flaş indirimlere giriyor sürekli. İndirimi kovalayarak alabilirsiniz. Bu arada ben hemen biter sanmıştım yapısından dolayı ama baya uzun süre götürdü beni ve hala da bitmedi. Saça da sürülüyormuş bu arada. 

The Saem Eco Earth Light Sun Cream SPF50+

Bittiği için çok üzüldüğüm, aşk yaşadığım canım güneş kremim. Alırken birkaç tane çok yağlı yapısı diye olumsuz yorum görmüştüm ama karma ciltli ben çok memnun kaldım. Kuru ciltliler verdiği neme bayılır bu arada. Su bazlı ve ince yapılı bir güneş kremi. Bu arada bb krem veya fondoteni sürecekseniz altına çok güzel bir makyaj bazı oluyor, nemli olduğu için ışıl ışıl oluyor yüzüm. Koruyuculuğu zaten oldukça yüksek seviyede. Bu ürünle birlikte Kore markası olan The Saem'e karşı bir sempatim oluştu, başka ürünlerini de denemek istiyorum hatta. 

Missha Radiance Perfect Fit Cushion Foundation

Ben öyle kalın yapılı kapatıcıları, fondotenleri hiç sevmiyorum. Çok yapay geliyor bana. En önemli kriterim doğal cilt gibi durması. Kore Dizilerinde de hep cushion şeklinde ciltleri e fondoteni sürerlerdi, ordan bende bir özentilik kalmış işte. Dedim ki bu versiyonunu denemeliyim. Geçen sene 164 Tl'ye almışım indirimden. O zamanlar çok pahalı geliyordu ama şu an 360 TL olmuş, iyiki önceden almışım dedim. Ben bu ürünle işten bir arkadaşımdan övgü aldım. Yüzüne fondoteni kullanıyor musun dedi, evet dedim. Ne kullanıyorsun bana da söyle çok doğal duruyor dedi. O an anladım ki çok doğru bir tercih yapmışım. İnsanlar yüzümde bir şey var mı yok mu anlayamıyor, çünkü ciltle çok iyi bütünleşiyor. Çok bir kapatıcılığı yok bu arada ama renk eşitsizliğini gideriyor. İlk sürdüğünüzde o kadar iyi durmuyor ama gün içinde ciltle bütünleşiyor resmen. İlk sürdüğümde olmadı ya gibi geliyor ama aradan biraz zaman geçince aynaya bakıyorum ki ciltle çok iyi bütünleşmiş. Tek üzüntüm malesef çok pahalanmış. 

Zozu Dudak Koruyucu

Bu da Trendyol şok indirimlerinden 17 Tl'ye aldığım ürün. Sırf ucuz diye aldım. Elimdeki Beeo marka dudak koruyucudan da memnundum ama o bitmek üzereydi. Zozu'da güzel nemlendiriyor, parlaklık veriyor ama yapış yapış hissediyorum biraz. Ancak iş görüyor mu görüyor, benim dudaklarım soyuluyor bir nemlendirici sürmediğim zaman. Gerçekten güzel ve bittiğine üzüldüm. :(

Beeo Dudak Koruyucu 

Yine bitirdiğim bir dudak koruyucu. İçeriği 100 üzerinden 100. İçim rahat bir şekilde sürebiliyorum bu yüzden. Ben kara mürverli olanını aldığım için hafif doğal mora kayan bir renk veriyor ve gloss sürmüşsünüz gibi gözüküyor. Ve malesef bunu da bitirdiğim için üzgünüm. 

Eyüp Sabri Tuncer Frambuazlı Sirke, Saç Toniği

Cilt bakım dedim ama şuraya da bir tane saç bakım ürünü sıkıştırayım dedim. Evet bir sürü övgü görünce aldığım bir saç sirkesi. Görünüşü, ambalajlanması da insanı cezbedici olunca aldım. Kullanınca gerçekten saçlarımda elektriklenmenin azaldığını gözlemledim ama sonra fark ettim ki içeriği o kadar da temiz değil bu yüzden saç diplerime sürmeden uygulamaya çalışıyorum artık. İçerik listesiyle yüzleşince çok sevdiğim saç sirkesinden de bir soğuma gelmedi değil hani. Ama para verdik mecbur bitireceğiz artık napalım. Neymiş arkadaşlar, herkes bir ürünü aynı anda övmeye başladıysa benim gibi etkilenip hemen almıyor, araştırma yapıyormuşuz. 

Benden bu kadar arkadaşlar, biraz daha farklı ürünler kullanayım 2023 güncellemesiyle geleceğim inşallah. 

Yazıda bahsettiğim ürünlerin linki aşağıdadır. Yazının emeğine hürmeten bir kaydetmenizi alırım artık. :) 

https://ty.gl/f5c2jm6ij2

Şimdilik benden bu kadar, hadi görüşmek üzere inşallah. 


2 yorum:

  1. Çoğu bilmediğim ürünler, ihtiyacım olanlara bir göz atacağım. Detaylı bilgiler için teşekkürler:)

    YanıtlaSil