25 Aralık 2022 Pazar

İlgimi Çeken 2023 Kore Dizi Haberleri

Herkese Merhaba! 

Son zamanlarda 2023'te yayınlanması planlanan birkaç dizi haberi gördüm ve ilgimi çekti ki baktım bunlardan bloga bir posta yazı çıkar. Ve kolları sıvadım bu iş için. 

Yazıyı tamamladıktan sonra şunu fark ettim. Konusundan ziyade başrolleri uyumu veya popülerliği beni bir diziye çeken en büyük etken. Çünkü onlar varsa izlenir gibi çok düz mantık çalışıyor benim kafa. Çoğu zaman da bu düz mantık doğru çıkıyor bu arada. 

Neyse çok fazla uzatmadan hemen listeye başlıyorum:

 The Glory 

The Glory 2022'nin 30 Aralık'ında çıkacak ama listeye aldım. Çünkü 2023'e kayacak bitmesi. İki part halinde yayınlanacakmış dizi. İkinci part Mart 2023'te sekiz bölüm olarak yayınlanacakmış. Toplam 16 bölüm olacakmış. Bu diziye yükselme sebebim senarist Kim Eun Sook. Kdrama izleyenler zaten kadının meşhur olmuş, reytingi bol dizilerini bilir. 

Bu dizinin konusuna baktım da lisede tacize uğramış bir kadının yıllar sonra aldığı intikamından bahsediyor. Yalnız bu Korelilerin de lisede yaşadıkları... Bir ülkenin travması resmen lise. Her dizide lise zorbalıklarıdır dönüyor ki zaten ünlülerin liseden arkadaşları da bu zorbaydı diye ifşalıyor birilerini. Neyse Song Hye Kyo ile senaristin yeniden çalışması biraz düşündürdü. Çünkü kadın çok güzel olsa da  biraz mimiksiz ve soğuk duruyor. En son izlediğim moda konulu dizisinde çok donuktu yine. Ama bu dizinin konusu intikam olduğu için belki o soğuk duruşu karakter için uygun olabilir. Kendisi bu arada ona liseyi zehir eden kadının kızının ilkokul öğretmeni olacakmış. Öğretmen olması da beni bir çekti, bir de nasıl öğrencisinin annesinden intikam alacak merak ettim doğrusu. Lee Do Hyun'a gelirsek bu intikam planı için Song Hye Kyo'nun karakterine yardımcı olacakmış. Umarım bir aşk ilişkisi içinde olmazlar. Çünkü aradaki yaş farkı çok fazla olunca ben içime sindiremiyorum nedense. 

Bu arada fragmanı izledim de gerçekten heyecanlı bir diziye benziyor. Çekimler ise sinema filmi gibi duruyor. Bakalım nasıl bir dizi bizi bekliyor.

 The Girl Downstairs

Arkadaşlar Suzy'nin en son Anna dizisini izlemiştim. Her ne kadar orada oynadığı farklı donuk ve depresif tarzı sevsem de ben onu içinde günlük hayatın içinden bir dizide sevimli rollerde izlemeyi sevdiğim için yeni bir dizi haberine yükseldim biraz. Yalnız ben partnerini tanımıyorum arkadaşlar. Şöyle bir baktım da çocuğu tanıyanlar bu habere çok sevinmiş. Ama ben şu an tanımadığım halimle, fotolardan baktığım kadarıyla pek yakıştıramadım ikisini. Dizi izlerken fikrim değişebiliyor bu konularda ama ya ben artık Suzy'nin Ji Chang Wook'la ikisi de çok fazla yaş almadan partner olmalarını bekliyorum. Bu isteğim de burada dursun, gerçek olursa ben demiştim derim.

Bu arada dizi popüler bir webtoondan uyarlamaymış. Webtoon'a göre Suzy K-pop endüstrisinden ayrılmış bir kız, oğlan da işte daha üniversite birinci sınıf öğrencisi. Bunlar ne hikmetse bir şekilde aynı evde yaşamaya başlıyorlar. Sebebini bilmiyorum,araştırmaya da şu an üşendim, izlerken göreceğiz.:) Yalnız ben oğlanın yaşını da çok küçük buldum ya, üniversite birinci sınıf olması bana küçük geldi, sarmıyor artık anladınız mı? Yaşım olmuş 25! 

Ama ben bu diziyi izlerim gibi geldi, Suzy dizisi çünkü.

Ask the Stars 

Arkadaşlar bodoslama konuya gireyim. Ben Lee Min Ho ve Gong Hyo Jin'i de pek yakıştıramadım. İkisinin partner olduğu haberini duyunca şöyle bir "Hıııımmmm" dedim. Bilmiyorum belki dizi o kadar iyi yazılmıştır, romantikliği o kadar hoşuma gider ki bakarsınız yakıştırmışım ama şu an gerçekten oturtamadım ikisini kafamda.  Bu arada dizinin bir uzay istasyonunda astronot ve uzay turisti arasında geçmesi bana biraz tuhaf geldi. Absürt geliyor yani anlatabiliyor muyum? Konusu da bilim kurgudan ziyade romantik drama olarak geçtiği için  düşündürüyor. O zaman niye listeye aldın diye düşünenleriniz varsa şöyle açıklayayım. İki ünlü oyuncu bir dizi için biraraya gelince o dizi yine de bir şekil sürükleyici oluyor. Bunlar kolay kolay senaryo kabul etmiyordur, ettilerse bir sebebi vardır diyerek izliyorum.

Doctors Slump

  Park Shin Hye ve Park Hyung Shik'in dizisine geçelim. Öncelikle haberi okuduktan çok sonra bana ikisinin de Heirs'ta oynadığı dank etti. Tabi orada aşık çift değillerdi, yıllar sonra şimdi aşık çift olacaklar. Park Shin Hye evli olduğu için shiplemiyorum ama öyle olmasaydı da vay be çok yakışmışlar demezdim. Ama acaba nasıl olur partnerlikleri diye insan merak ediyor. 

  Konusu ise bana ilgi çekici geldi. Lisede rakip olan ikili, doktor olduktan sonra mesleklerinde sıkıntıya düşerler ve birlikte yaşamaya başlarlar. Park Shin Hye'nin karakteri bir profesörden zorbalık görüyor. Hyung Shik'in karakteri ise tıbbi bir kaza geçiriyor. Sonra bu ikisi bir şekilde aynı evi paylaşıyorlar. Bu arada ben medikal drama hiç izlemedim Kore dizilerinde. Listede izlemeyi düşündüğüm dizilerin başında geliyor bu yüzden. 

Gyeongsang Creature

Park Seo Joon'la Han So Hee dizide başrol olmasa tenezzül edip de izlemeyi bile düşünmeyeceğim bir dizi. Çünkü 1945'te geçiyor. Tarihi drama pek izlemeyi sevmiyorum ben. 

Park Seo Joon'la Han So Hee kayıp insanları bulmaya çalışacaklarmış. Tahmin etmenize gerek bile yok, aşık olacaklar tabi birlikte kayıp insanları bulurlarken. Aslında konusu çok daha uzun ama ben sizin için kısalttım. 

Bu arada ben kadın oyuncuya nedense pek bir ısınamıyorum ama Park Seo Joon'un yanına görsel olarak yakıştırdım. Bakalım böyle diyorum da belki de izlemem ama bunların partnerliğini bir merak etmedim değil.

Joseon Lawyer

Aynı bir önceki dizi gibi  oyuncuları olmasa yüzüne bakmayacağım bir dizi ama Wo Do Hwan var arkadaşlar işin içinde. Kendisini The King Eternal Monarch'da keşfetmiştim ve bu adamın bir aurası olduğunu hatta o aurasıyla Min Ho'nun zaman zaman dizide öne geçtiğini düşünmekteydim. Tabi kendisi tam yıldızı parladı derken askere gidip geldi. Zaman nasıl da geçiyor di mi? Üstelik partneri de bu senenin fav dizisi 2521'den öne çıkan Bo Na. Yakışmışlar bence, bu çift olur. Yalnız yine tarihi dizi. Noluyor ya gerçekten. Sevmiyorum eski dönemin konuşmalarını, kıyafetlerini, teknolojisizliğini... Eğer yorumlar iyi olursa bu diziye bakarım belki. Evet haberi heyecanlandırdı ama belki izlemem, bilemiyorum kafam karışık.

Hip

Lee Min Ki ve Han Ji Min'in partner olduğu bu dizi tabiki çifti yakıştırmamla ilgimi çekti. Bu arada cidden çok yakıştırdım bak, olur bunlardan. Gerçek hayatta bile shiplenir gibi. JTBC'de yayınlanacak dizi bir kırsalda geçecekmiş. Yalnız Lee Min Ki en son My Liberation Notes'da yine bir kırsaldaydı. Ama umarım  burası biraz gelişmiş bir kırsaldır. :)Biri veteriner biri de polis dedektifi olacakmış. Aklıma hemen When Camellia Blooms dizisi geldi,. Eğer o dizi gibi olursa beğenirim. İzlerim gibi duruyor şu anlık ama bakalım ne zaman çıkacak, dizi hakkında henüz çok kesin bilgiler yok ya da ben bulamadım.

Liste şimdilik 7 diziden oluşuyor belki yılın ortalarında daha da ilgimi çeken partnerlikler, sevdiğim senaristlerin kaleminden yeni diziler çıkarsa 2023 Kore dizileri başlıklı yazıma part 2 şeklide devam edebilirim. 

Şimdilik benden bu kadar. 

Hoşçakalın! 


4 yorum:

  1. Bende sevemiyorum tarih dizilerini ya. Hatta yakın zamanda kuzenimle , woodohwan askerden gelsede gözümüz gönlümüz açılsa demiştim ,tarihi dramada oynuyacağını görünce üzüldüm bee. Ayrıca suzye ve yanındaki beye de bayılırım onlarıda heyecanla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya tarihi dramayla dönmeseydi keşke, neyse belki farklı olur.

      Sil
  2. The Glory dizisine başlamıştım ama 1. bölümü bile bitiremeden pes ettim devam edemedim. Sanırım fazla duygusal ve hassasım bu diziyi izleyebilmek için. Çok fazla şiddet içeriyor bence. Bide üstüne üç kız evlat annesi olunca bakmaya dayanamadım. Izleyebilenlere iyi seyirler..

    YanıtlaSil