5 Şubat 2017 Pazar

Benden Sonra - Colleen Oakley | Kitap Yorumu


     Merhabalar!

     Benden Sonra, uzun zamandır okuma listemde olup sürekli okumayı ertelediğim bir kitaptı. Bunu yaptığıma pişman oldum. Bu kadar beğeneceğimi tahmin etmiyordum. Kitaba dair en beğendiğim şey ölümle yüzleşmekte olan bir kadının duygu ve düşüncelerinin başarılı bir şekilde kaleme alınmasıydı. Daisy kanseri üç yıl önce yenmiştir ama tekrar  kansere yakalanmıştır. Üstelik kanser her yanını sarmıştır. 4.evre. Tedavisi yok. Kitabın ele aldığı konuya aslında çok alışığız. Hangimiz ölmek üzere olan bir karakterin aşk dünyasını izlemedik ya da okumadık ki. Peki o zaman neden okuyalım? Birincisi klişeyi klişelikten çıkaracak olan etkili yazım dili bu kitapta mevcut. İkincisi ise buradaki fark ölmek üzere olanının kendi yerini dolduracak birini aşkı için bulmaya çalışması. Ve inanın bu arama süreci düşündüğünüz kadar saçma ilerlemiyor. Sizin bunu nasıl yapacak diye düşündüğünüz her şeyi Daisy de düşünüyor. 


   İlk başta bu duruma inanmak istemiyor, inkar ediyor derken birden kocası Jack’in o yokken ne yapacağını düşünüyor. Çünkü Daisy, Jack’in sadece eşi değil adeta kolu kanadıdır. Ölmeden önce Jack’e uygun bir eş aramaya koyuluyor ve bizlerde bu süreçleri okuyoruz. Okuduğum bazı yorumlarda şöyle bir eleştiri gördüm: “Ne saçma! Ölmek üzereyken ne tür bir insan kocasına yeni bir eş bulmaya çalışır ki? Ben olsam kendimden başka bir şeyi düşünemezdim.” Bir yere kadar bu eleştirileri haklı buluyorum. Hatta kitabın başlarında aynı düşüncedeydim. Ama sonra şöyle düşündüm: Başıma böyle bir şey gelmeden nereden bilebilirim? Aynı şartlar altında olsan bu kadar kolay ahkam kesebilir miydim? Ve en önemlisi ben öyle yapardım diye başkaları da illa öyle mi yapmak zorunda? Bunları kendime sorduktan sonra kitabı okumam daha akıcı oldu. Çünkü Daisy’le empati kurmaya çalışmak her ne kadar hüzünlü olsa da hoşuma gidiyordu. Kitabı okurken çaresizlik hissini soluduğumu hissettim. Çünkü bilirsiniz bir tek ölüme çare yoktur.


    Kitabın konusuna bakarak sadece dramatik bir roman olduğunu düşünmeyin. Ben romanı okurken kızdım, güldüm, eğlendim, ağladım. Dram ne kadar da ön planda olsa da yazar pek çok duyguyu harmanlayarak kitabına yerleştirmiş. Daisy’nin düşüncelerini okumaya bayıldım. Hani çok önemli bir anda çok saçma bir şey gelir ya aklınıza ki bu bana sıklıkla olur. Daisy’de de bunu görmek kendime benzetmeme sebep oldu. Her ne kadar saçma şeyler yapsa da hiç kızamadım. Düşünce dünyasını kendime çok yakın bulduğum için karakteri çok benimsedim ve aşırı sevdim. Hem romantik hem de çaresiz bir aşk hikayesini alan bu kitap, bana kitap okumuyormuşum da film izliyormuşum gibi hissettirdi. Hatta keşke filmi çekilse diye düşünüyorum. Senden Önce Ben, Sonsuza Dek Ayrı, Aynı Yıldızın Altında gibi kitapları beğendiyseniz bu kitabı da beğeneceğinizi düşünüyorum. Ne tuhaftır ki kitabın nasıl biteceği başından belli  olmasına rağmen ağlamaktan kendimi alamadım. Kitap, bende büyük bir reaksiyona sebep oldu. Ve reaksiyonun çıkanları gözyaşlarıydı. Özellikle İlknokta sitesinde 10 tl gibi bir fiyata bulabileceğiniz Benden Sonra’yı tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder