31 Aralık 2019 Salı

2019 Yıl Sonu Kitap Mimi

Yılın son gününden herkese merhaba,
Okurix, çok güzel bir yıl sonu kitap mimi başlatmış. Ben de katılmak istedim. Yalnız gönül isterdi ki şöyle dolu dolu kitap okuyabilseydim. 2019, benim için çok yoğun geçen bir yıl olduğu için özellikle yılın ilk yarısı çok az kitap okuyabildim. Geri kalan yarısında da genellikle çok kalın ve sindirilerek okunması gerektiğini düşündüğümden çok zamanımı alan kitaplar okudum. Sonuç olarak çok az kitap okuyabildim malesef.

1- 2019 da seni en çok şaşırtan kitap;
Uğultulu Tepeler. Çünkü böylesi bir intikam hikayesi okuyacağımı düşünmemiştim. Evet konusunun farkındaydım ama böyle bir olay zinciri beklemiyordum.

2- 2019 da sevmediğin 3 kitap;
Pembe Fili Düşünme
Geri kalanını sevmedim diyemem bu yüzden sadece bir tane yazıyorum.

3- 2019 da sizi en çok hayal kırıklığına uğratan kitap;
Yine Pembe Fili Düşünme'yi söyleyeceğim.
Kendi adıma daha beni etkileyen bir kişisel gelişim kitabı olacağını düşünmüştüm.

4- 2019 da yeni tanıştığın bir yazar;
Yu Hua
5- 2019 da seni en çok düşündüren kitap;
Değersiz Bir Hayat. 
Neden düşündürdü derseniz? Geçmişte yaşadığımız kötü şeyleri geride bırakıp mutlu olamaz mıyız diye çok düşündüm üzerine.

6- 2019 da ''konu güzel ama daha sağlam bir kurgu ile bu kitap şahane olurdu'' dediğin  bir kitap;
Zor Kişiliklerle Yaşamak demek istiyorum. Aslında kurgu bir kitap değil. Bu soruyu yazım şekli daha sağlam olsydı olarak değiştirmek istiyorum. Konuları biraz daha az psikolojik terimler kullanılarak daha herkese hitap edebilecek bir kitap olmasınu isterdim.

7- 2019 da hayatında ufak da olsa bir şeyleri değiştirmene neden olan bir kitap;
Bir Ömür Nasıl Yaşanır? - İlber Ortaylı
Yabancı dile biraz daha önem vermemi ve farklı yerleri gezmem için beni kamçılayan bir kitaptı.

8- 2019 da okurken seni hayatından bezdiren bir kitap;
Değersiz Bir Hayat tabiki :) Yaşama sevinci mi bıraktı insanda?

9- 2019 da en sevdiğin kitap karakteri;
Jane Eyre 'i çok sevdim. Benim 1800'lerde İngiltere'de doğmuş halim bu kadar olabilirdi.

10- 2019 da seni en çok rahatsız eden karakter;
Uğultulu Tepeler'den Heathcliff. Sebebini okuyanlar anlamıştır. :)

11- 2019 da okuduğun ilk kitap;
Pembe Fili Düşünme

12- 2019 da okuduğun son kitap;
Uğultulu Tepeler

13- 2019 da sürekli okuma listene giren ama hala okuyamadığın bir kitap veya bir yazar;

Goethe'den Genç Werther'in Acıları'nı bir türlü okuyamadım.

14- Ve son olarak Yılın Favorileri;
Jane Eyre - Charlotte Bronte
Yaşamak - Yu Hua
İvan İlyiç'in Ölümü - Tolstoy
It Ends With Us - Colleen Hoover 

15- 2019 da kalbini ısıtan bir kitap;
Şehir, Zehir ve Hamza - Merve Özcan

Ve 3 tane sevdiğim alıntı paylaşarak yazıma son veriyorum:

"Kendimi umursuyorum ben. Ne kadar yalnız, ne kadar kimsesiz, ne kadar kolsuz kanatsız kalırsam kendi kendimi o kadar sayacağım."

"Mutluluğa ulaşma baskısı bazen zulüm şeklini alıyordu.Mutluluk herkesin ulaşabileceği ve ulaşması gereken bir şeymiş de, bu uğurda verilecek en küçük bir taviz dahi bireyin kendi kabahatiymiş gibi." Değersiz Bir Hayat - Hanya Yanagihara

"Ama arada şu fark var: Birisi kaldırım taşı gibi kullanılmıştır, ama altındır; ötekiyse gümüş gibi görünsün diye parlatılmış teneke."

10 yorum:

  1. Uğultulu Tepeler ve Jane Eyre okunacaklar listemin tepesinde ama araya sürekli başka kitaplar giriyor. Uğultulu tepelerin bu kadar entrikalı olduğunu bilmiyordum. :) Az biraz ertelemeliyim o vakit. Daha tahammül edebilir bir ruh halinde okumalıyım. :)
    alıntılardan ikincisini çok beğendim. Umarım mimi yaparken eğlenmişsindir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir mimdi, çok hoşuma gitti. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Kitap mimi bayılırım :)

    YanıtlaSil
  3. Yu Hua yı ve kitabı Yaşamak ı iki gün önce görmüştüm. Merak ettiğim bir yazar ve kitaptı, favorilerinizde de görmek iyi oldu.

    YanıtlaSil
  4. Jane Eyre'yi sevmemek mümkün mü? Onun birçok düşüncesinde ben de kendimden izler bulmuştum.

    Pembe Fili Düşünme bir ara çok popülerdi ama benim ilgimi çekmemişti. Senin cevaplarından sonra okuyacağımı sanmıyorum.

    Eğlenceli bir mim olmuş. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Aaa Pembe Fili Düşünme'yi okumadım ama yazarını biliyorum biraz, karşıma çıktı ve bir psikoloğun önerdiği bir kitaptı youtubeta, hani böyle öylesine bir kişisel gelişim kitabi değil herhalde diye düşünmüştüm ama tatmin etmemiş olabilir tabi, merak ettim anlatmak istersen dinlerim naçizane. :D ya da gönderi olarak da paylaşabilirsin uzun sürerse. :') beklerim...

    YanıtlaSil