3 Ocak 2023 Salı

2022 ve Ben | Neler Oldu?



Merhaba dostlar.
Bir yıl daha bitti, bir yıl daha yaşlandık vesselam. Benim klasik blog yazımdır, geçen yılı nasıl geçirdiğimi değerlendirmek, işte yine karşınızdayım.
Yalnız geçen yıllardaki gibi ay ay yazmayacağım da genel bir değerlendirme yapacağım. Başıma gelen iyi ve kötü şeyleri paylaşacağım. Ve sonunda bu yılı nasıl gördüğümü paylaşacağım size.

Güzel Gelişmeler

* Bu senenin en iyi gelişmelerinden bir tanesi okulda artık bir çevremin olması oldu. Kendimi iş arkadaşlarıma daha iyi şekilde gösterebildiğimi, beni sevdiklerini ve aralarında görmekten hoşlandıklarını biliyorum artık. Sohbet ediyoruz, etkinlikler yapıyoruz artık. Sonunda iş arkadaşlarımla kaynaştım yani.
*Tezime en sonunda bir çerçeve belirledim ve tez önerimi sundum. 
*Tezi yazmam için almam gerekli izinlerin hepsini aldım.
*51 kitap okudum. Kitap hedefimi tamamladım en azından.
*Çalıştığım yeri artık daha çok tanıyorum, farklı yerlerine gitme şansım oldu.
*2022'nin ilk başları bazı öğrenciler çok sorun çıkarıyordu, sorun çıkaran sınıfları bırakıp çok daha öğretmene saygılı olan birkaç sınıf aldım, onlarla ders yapmak daha güzel, şimdiki sınıflarımdan daha memnunum.
*Edindiğim tecrübelerle geçen seneden daha iyi bir öğretmen olduğumu düşünüyorum.
*Cilt ve saç bakımıma güzel yatırımlar yaptım.
*Farklı ve pratik yemek tarifleri yapmayı öğrendim, evdeki malzemelerle uydurmasyon bir şeyler yapacak kıvama geldim.
*Sözleşmelilere kadro geleceği haberi geldi. Ben zaten altı ay sonra süremi doldurup kadroya geçecektim ama olsun altı ay da olsa karda olmuş olacağım. O değil de yeni atananlar ne şanslı he, direkt kadroya geçmiş olacaklar.

 Kötü Gelişmeler

* 2 senedir korona olmamamla ile övünürken korona oldum. Sadece bir gün aşırı kötü oldum, sonraki günler grip şeklinde hücre hapisi gibi odada yaşadım. Şu 12 aylık zaman diliminin 3 ayını hasta geçirmişim. Kasım ve Aralık ayında da iki kez hasta oldum, inanılır gibi değil. Bunu da iki senedir maskeyle yaşadığımdan dolayı hiç hasta olmayıp maskeleri attıktan sonra hemen virüslerle haşır neşir olunca neye uğradığını şaşan bağışıklık sistemime bağlıyorum.
* Tez yüzünden yılın çoğunu bunalım içinde geçirdim. Vazgeçmek isteyip bu kadar da yol yürüdük buradan da geri dönülmez ki mantığıyla süründüm. 
*Bu bunalım hali her şeye sirayet etti ve hayattan soğudum, resmen ışığımı kaybettim.
*Harekete geçemedim. Bir şeyler yapmak istedim ama içimde beni harekete geçirecek bir heves bulamadım.
*Hadi hevesim yok, bari disiplinle halledeyim dedim, disiplin de maksimum 1 ay sürdü. 
*Yapmadıklarımın vicdanı altında ezilerek tembel tembel telefonda bir şeyler kaydırıp durdum. 
*Ev sahibi haksız istekleriyle moralimi bozdu, en az üç ay kafamda onun yüzünden en kötü senaryoları kurup durdum ama dur bakalım Allah büyüktür.
*Kilo aldım, vermeye çalıştım azıcık başardım da ama sonra o verdiklerimi de geri aldım. Kıyafetleri kendime yakıştıramadığım için dolaptaki kıyafetlerin yarısını giyemiyorum artık.

Bu yılda çıkardığım en büyük ders:

Yalnızız arkadaşlar, yalnızız. Bu hayatta size en yakın kişi bile (anneniz, eşiniz, dostunuz...) yeri geliyor anlamıyor sizi. Herkes hayatta bir şeylerin peşinde, kimse de duralım bakalım Ayşe/ Ali ne durumda, belki şu an şöyle şöyle hissetmiştir, demiyor demez. Bugün derse de yarın unutur. İnsanın doğasında var bu.  Bu yıl o kadar çok hissettim ki bunu. Evde yalnız yaşadığım için kendi kendime çok düşünme fırsatım oldu. "Şu an bir tek Allah biliyor ne hissetiğimi, sadece ona dökebilirim içimi, beni dinleyecek kimse yok, anlatsam da anca onları bunaltacağım." Aslında böyle anlarda Allah'la olan bağımın daha da güçlendiğini hissettim, bu bakımdan iyi bir şey, öte yandan yalnız yaşamak bu sene bana iyi gelmedi.


 2022 özeti yapacak olursam

2022 benim için yalnızlık, durgunluk, tükenmişlik yılı oldu diyebilirim. Çalışmadığım bir pazar günü var, onda da evdeki işleri hallederim diyip ailemin yanına pek gidemedim. Kendime pek zaman ayıramadım ev işlerinden. Sürekli bir şeyleri halletmeye çalışırken buldum kendimi. Halledebildim mi o da şüpheli. Hal böyle olunca işe git eve gel işe git eve gel kısır döngüsü beni tükenmişlik sendromuna soktu. 

 Bir de bir şeyler olabilecekken olmadı gibi. Mental bir çöküş halindeydim yılın çoğunda, iyi şeyler olurken bile ama şöyle şöyle kötü bir şey var daha o çözülmedi diye tam sevinemedim bile. Kursağımda kaldı bir şeyler. Ama büsbütün de kötü geçirmediğim bir gerçek, böyle bir şükürsüzlük hali içinde olmak istemiyorum. Allah'a hamdolsun her şeye rağmen hayattayız, hayatta olduğumuz sürece umut var. 
Her şey hep böyle kötü ilerleyecek değil ya. Hayatta inişler de olur çıkışlar da, benim hayatımın bu evresi biraz böyleydi işte , ne yapalım. Allah sağlık versin, en önemli şey bu.

2023'te bol bol dua edeceğim inşallah ve ben Allah'a güveniyorum. Hissediyorum inşallah iyi bir şeyler olacak hayatımda!

4 yorum:

  1. Merhabalar.
    Yazınızı bir tablet marifetiyle okudum, ancak yorum yazarken pek düzgün olmadı. Tekrar bilgisayar üzerinden sayfanıza yorum yazmak için ulaştım.

    2022 Yılının sizin için yalnızlık, durgunluk ve tükenmişlik yılı olduğunu söylüyorsunuz. Ama şuna inanın bu sıkıntıları sadece siz değil, ülkemiz; hatta belki tüm dünya ülkelerinde yaşayan insanlar aynı ya da daha değişik sıkıntıları göğüslemek zorunda kaldılar. Kısacası 2020 yılından beri hiç iyi şeyler yaşamadık.

    Sizin de dediğiniz gibi inşAllah 2023 yılı ülkemize ve tüm dünyaya sağlık, sevgi, huzur, barış ve mutluluklar getiren bir yıl olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Evet bu durumları yaşayan çok kişi var ama dönem bizi ne kadar etkilese de bazı bireysel farklılıklarımız da oluyor. Ama en nihayetinde pandemi çoğu şeyi etkiledi. 2023'e bakacağız artık.

      Sil
  2. Hepimiz iç dünyamızda yalnızız aslında o kadar da dert etmeyin. O boşluğu dolduracak şeyler edinin.

    YanıtlaSil