2 Haziran 2018 Cumartesi

13 Reasons Why 2.Sezon Karakter İncelemeleri, Yorum ve Replikler



  Herkese yine ve yeniden merhaba!
  İddialıyım 13 Reasons Why 2.sezonun en detaylı yorumunu yapıyorum. Yine 1.sezon yazımda olduğu karakterleri tek tek inceleyeceğim, kendimce bir takım analizlerde bulunacağım. Yazımdaki alt başlıklar sırasıyla şöyle:
  1. 13 Reasons Why 1. ve 2.Sezon Karşılaştırması
  2. 13 RW Enleri
  3.  Karakter Analizleri
  4.  Soundtrackler
  Not: Bütün bir sene boyunca okulda haftada en az 2 sunum yaptıktan sonra şu yazıyı yazarken de kafamda hep sunum metni hazırlar gibi düşünmekten kendimi alamıyorum  resmen.
  2.sezonu çıkar çıkmaz izledim. Çünkü dizinin 1.sezonunu gerçekten başarılı bulmuştum ve 2.sezonu nasıl işleyeceklerini ve en çok da Bryce'ın ceza alıp almayacağı belli olacağı için çok merak ediyordum. Daha dizi çıkmadan dizinin kitabını okuduğum günleri hatırlıyorum da kitabın  buralara kadar geleceğini hiç tahmin edemezdim. Muhtemelen yazarı Jay Asher'da tahmin etmezdi. Kesin olarak açıklanmamasına rağmen dizinin sonunda ucu açık bırakılan kısımları da baz aldığımızda 3.sezonun çıkacağı çok belli. Ben 2. sezon son olur sanmıştım ama muhtemelen dizi popülerlik kazandığı için yağlı kapıyı bırakmak istemiyorlar.

 1.sezonu izlemediyseniz bu yazıyı okumamanız gerektiğini söylememe gerek yok herhalde? Bunun haricinde yazımda yer yer spoilerlar da olacak 2.sezonu izlemediyseniz sizi uyaracağım yerden sonrasını okumayın lütfen. Zira bol bol içimi dökmem lazım burada.

13 Reasons Why 1. ve 2. Sezon Karşılaştırması


  1. sezonda kaset konsepti üzerinden bir hikaye anlatılınca herhalde yeni sezona da başka bir konsept bulalım diye düşünmüş olacaklar ki 2.sezonda polaroid konsepti oluşturmuşlar. Tamam fikir çok güzel, buna lafım yok. Ancak tanıtımlar da hep polaroidler üzerinden yapılınca dizi bildiğin bunların üzerinden yürüyecek sandım. Ancak polaroidler hikayeyi çok da etkilemedi. Hikayeye daha iyi yedirilebilirdi, biraz zorlama olmuş sanki. Hatta o polaroidlerin bir yerde boşu boşuna olduğunu düşünüyorum.



  1.sezonda dizi ilk bölümden sarıyorken 2.sezon o kadar akıcı değildi. 1 sene bekledikten sonra yeni bölümü heyecanla açmıştım ve ilk bölümü izledikten sonra "Bu muydu yani?" diye düşündüm. İlk birkaç bölümde ana olaya gelmemelerine, Skye'ın sinir bozucu hareketleri gibi (üstelik Skye olayı havada kaldı) gereksiz birtakım olaylarla süreyi doldurmalarına da ayrıca sinir oldum. Neyseki son bölümlere doğru dizi beni yine sardı.




  1.sezonda her bölüm Hannah'ın ağzından bir kişiyle yaşadıklarını anlattığını izlemiştik. 2.sezonda ise kasetlerdeki her kişi mahkemeye çıkıp olayı kendi açısından anlatıyor. (Bryce'ın bile çocukluğuna inmişler düşünün) 2.sezona dair en sevdiğim şey buydu. En merak ettiğim şeydi: Bu insanlar neden böyle yaptı? Nasıl bir düşünce yapısıyla böyle hareket ettiler? İçlerinden bazıları hiç mi vicdan azabı çekmiyorlar? 



  Yalnız her mahkemeye çıkan da bir eziklik, bir ne diyeceğini bilememe durumu? Sanki onca entrikayı döndüren bendim zamanında. Kimse de şu sinir kadına haddini bildiremedi. Mahkemeden her çıkanın boynu bükük! Hayır yani benim anlamadığım bu kadın kimsenin bilmediği şeyleri nereden biliyor da sürekli ortaya çıkmasını sağlayacak sorular soruyor? 
  Kaset sahipleri olayları kendi açılarından anlatırken bilmediğimiz de bir sürü şey öğrendik. Ancak bu olaylardan bazılarının senaryoya sonradan eklendikleri çok belli oluyordu. Özellikle bazı olaylar var ki Hannah'ın bunlardan kasetlerde bahsetmemesi mümkün değil yani. Sırf süre dolsun, olay olsun diye sonradan senaryoya yamanmaya çalışıldığını düşünüyorum.

  Bunun dışında eski sezon Clay'e karşı olanlar,onu durdurmak için plan yapan insanların Clay'le birlikte bir arkadaş grubu olması, beraber planlar yapmaları çok hoşuma gitti. Yani bu sezon gruplaşmalar yönünü değiştirdi.


Şu sahnede kesinlikle ilk sezona gelen tepkilere cevap verdiler.
  13 Reasonsa Why aslında çok tartışılan, kalkması için başvurularda bulunulan bir dizi. İlk sezon intihar konusu işlenirken ikinci sezon ağırlıklı olarak cinsel istismar üzerinde duruldu. Dizinin niyetinin iyi olduğunu düşünsem de mesaj vermeye çalışırken zayıf kalan yönlerinin olduğunu düşünmekteyim. Bu sezonda ilk sezondan çok daha ağır sahneler vardı. Hatta Selena Gomez'in İnstagramında diziyle ilgili paylaşımının altına binlerce kişi özellikle son bölümdeki sahneden çok rahatsız olduğunu belirten yorumlar yazmıştı. 2.sezonun en başında dizi başlamadan oyuncular uyarısını yapmıştı. Ancak dizi sonuçta bir popüler kültür haline geldi ve gençler arasında da ciddi oranda izleniyor. Hani ben sanmıyorum ki uyarıyı gören çocuk "Aaa bunu benim izlemem lazım." diyip izlemeyi bıraksın.Neden? Çünkü ertesi gün arkadaşıyla dizinin yorumunu yapacak. Siz uyarınızı yaptıktan sonra şey mi diyecek annesine gidip :"Anne benim bu diziyi tek izlememem gerekiyormuş. Hadi birlikte izleyelim." Gençler asıl böyle şeyleri aileleriyle paylaşmaz ki dizide de bunun örneklerini görüyoruz. Buna neden mi değiniyorum? Çünkü dizide çok rahatsız edici sahneler var ve bence bunların dozu biraz fazla. Bal gibi de izleneceği bilinirken "Ben uyarımı yapmıştım" diyip bu kadar ağır sahneleri koyup bu işten sıyrılmak ne kadar doğru? 

Spoiler Uyarısı: 2.sezonu izlemediyseniz yazının devamını lütfen okumayın. Olacaklardan ben sorumlu değilim.

En Sevdiğim Sahneler

1. Son bölümde şu sahnelerin geçtiği diyaloglarda ağlamış olabilirim. Çünkü bir kişi öldükten sonra onu özlemek, unutmaktan korkmak gibi noktalara değinmeleri içimi burktu. Dünyanın en çaresiz ve çözümü olmayan duygusu olduğu için beni her zaman üzen bir konudur. Bir de arkaya o duygusal müziği koymuşlar sahne daha da etkileyici olmuş. ( Müzik yazının en sonunda)






2. Birine sinir olmuşsunuzdur, ya da haksızlığa uğramışsınızdır vs. ve insani hiçbir yolla bunu çözemiyorsunuzdur. Karşı taraf her türlü işin içinden sıyrılmayı başarıyordur. Şiddet yanlısı değilim ama insanın hırsını alabileceği tek bir durum vardır. Ne mi?


Biraz olsun içimin yağları eridi.
Bryce ve arkadaşları, Clay ve yeni arkadaşlarına karşı! Çok komik dövüş sahneleri de vardı! Sevdim bu sahneyi.

3. Clay'in partideki son sahnede Hannah'la şarkısını duyması üzerine herkesin Clay'e sarılarak destek olduğu sahne çok güzeldi. Zaten bu sezon eskiden ona karşı olan kişilerle arkadaş olup Hannah davasında omuz omuza vermeleri çok hoşuma gitti. 13 kişiden sadece Marcus ve Bryce aralarına katılmadı ki onlar katılmasınlar da zaten.
Ortayı da boş bırakmışlar. Aaa ne tesadüf!


4. Ve tabiki Zach ve Hannah sahneleri...


13 RW 2.Sezonun Enleri

En çatık kaşlısı: Clay Jensen
En 180°döneni: Justin 
En vicdan azabı çekeni: Mr. Porter
En duygusalı: Jessica
En yıldızı parlayan karakter: Zach!
En ergen karakter: Alex
En üzüldüğüm karakter: Tyler
En gereksiz karakter: Skye
En nefret ettiğim karakter: Bryce
En dövmek istediğim karakter: Montgomery
En değişmeyen karakter: Marcus
En varlığıyla yokluğu belli olmayan: Courtney


Karakter Analizleri

Hannah Baker



 Ölü olduğu halde başrolde olduğu için sanırım Hannah'ı hayalet yapmaktan başka çareleri yoktu. Tabi içten içe " Hepinizi kandırdım." diyip ortaya çıkmasını istemedim de değil. Tabiki bu çok saçma olurdu. Çoğu kişi fazla rolü olsun diye hayalet olarak ortaya çıkmasını gereksiz bulsa da ben bu kızı izlemeyi seviyorum. İnsanlar da bunun farkında ve talebi karşılıyorlar bence.




 İlk sezondan daha değişik bir Hannah Baker profili izledik. Aslında kendi sonunu hazırlarken onun da pek çok hatalı seçimler yaptığını, kasettekilerden çok daha fazlasını yaşadığını gördük. Bazıları yerinde olsa da bazıları anlamsızdı. Mesela Hannah'ın eski okulunda zorba olması biraz sırıttı. Eski okulunda zorba olan bir kız kendisine aynı durumu yaşatanlara karşı daha dik bir duruş sergileyebilir ya da bende aynılarını başkalarına yapmıştım diyip kasetteki insanların davranışlarını bir tek kendisine yapılmış gibi bu kadar hayatının merkezi haline getirmezdi. Hadi onu da geçtim kasette derdi ben de zamanında böyle böyle yapmıştım diye.



  Ancak ikinci sezonu da izledikten sonra şu kanıya kesinlikle vardım: Kendini boşu boşuna öldürmüş. Çözülemeyecek bir durum yokmuş ortada. Kasetteki kişilerin çoğu birbiriyle kanka olup hatalarının farkına vardı. Neden tüm bunlar Hannah hayattayken de olmasındı ki? Bir de onun sebep olarak gördüğü kişiler hayatlarına devam ediyor. Diğer sezonda da Clay yeni birini bulur. Olan annesine oldu. Buradan intiharın bir çözüm olmadığını göstermek istemişlerse başardıklarını söyleyebilirim. Sanırım diziye gelen tepkileri biraz da dikkate almışlar. Bir de sonradan ortaya çıkan Hannah'ın intihar etmemek için nedenler listesi güzel düşünülmüştü. Keşke o nedenleri daha çok dikkate alsaydı.



  İlk sezon kıza çok haksızlık yapılmıştı mesela ben sinir olmuştum. Neyseki kızın değerini anladılar, güzel bir cenaze töreni düzenlediler. Bu sezonla birlikte Hannah Baker dosyası da kapandı. Sanırım 3.sezonda olmayacağını belirten bir veda yazısı paylaşmış. Hannah'tan sonra eskisi gibi izlenmez ama kızın hayaletlikte boyut atlamasını da beklememek lazım. Bence dizi bitmeliydi bu sezon.


Elveda Hannah!

Clay Jensen



  Aradan geçen 5 ay sonunda Hannah'ı unutmuş gibi yapıp Skye ile takılan Clay'e sinir olmuştum. Skye iyi bir kız olabilir ama Clay Hannah'tan başkasıyla olamazmış gibi düşünmekten kendimi alamadım. Sonra zaten ne kadar bastırmaya çalışsa da Hannah'ı unutamadığını bir yandan da kendini öldürüp gittiği için ona karşı öfkeli olduğu da ortaya çıktı. Özellikle mahkemeden sonra Hannah hakkında yeni bir şeyler öğrendiğinde hissettiği hayal kırıklıkları için çok üzüldüm.


  Clay'e üzüldüğüm bir diğer nokta ise Hannah'ın ölümü karşısında duyduğu çaresizlikti.Çocuk kızı seviyor ama kız ölü. Hatta Skye'ın çok iyi bir tespiti bulunuyor.

Clay'in bir noktada liderliği ele aldığını da gördük. Hannah'ın davasının kazanılması için insanları bir araya topladı ve aslında bir nevi onların lideri gibiydi. Dışarıdan bakıldığında kendi halinde, içine kapanık bir çocuk gibi görünse de gözünü kararttığında neler yapabileceğini görmemiz güzel oldu. Bir de keşke şu kaşlarını sürekli çatıp durmasa.




Jessica Davis



  2.sezonda çok daha üzgün, özgüvensiz ve duygusal bir Jessica vardı karşımızda. İlk sezon Hannah'ı yerin dibine gömerken artık onun iyi bir arkadaş olduğunu kendi içinde kabul etmesi ve onun için üzülmesi iyi oldu. Yoksa sinir krizi geçirirdim. Jess'i artık seviyorum ama yine de kızın bu sezonki nazlı halleri beni benden aldı. Resmen mağdur olmuş ama çıkıp mahkemeye iki laf edemedi. Ya sanki tecavüze uğrayan Bryce da okulda insanlar sana karşı cephe alacak. Sanki sahipsizsin arkanda kimse yok, seni ortada bırakacaklar. Yani son bölüm artık ondan başka tanık kalmayıp mecbur kalmasa hala mahkemeye çıkıp iki laf etmeyecekti. Gerçi etti de n'oldu orası da ayrı mevzu ama oraya Bryce'ın kısmında yer vereceğim. 


Birlik olup Jessica'ya destek olmaları çok hoştu.

Justin Foley



  Bunun adı evrim derler ya Justin'e olan tam olarak buydu. İlk birkaç bölüm ortada yoktu. Bulduklarında çocuk dilenci olmuştu. Buraya kadar her şey Sırlar Dünyası'ndan ibretlik bir hikaye gibi gözüküyordu. Daha sonra Clay'in evinde kaldıkça bunların ilişkisi bildiğin kankalığa doğru ilerledi. Hatta en son mahkemede ailesinin yanında olması gerektiğinde içimden Clay'ler seni evlatlık alsın işte ne güzel olur demiştim. Dediğim gibi de oldu. Hatta seni evlatlık almak istiyoruz dediğinde ağlaması, mutlu olduğunda alışık olmadığı için durgun duruşuyla içinde ne kadar yaralı bir çocuk olduğunu gördük. Bence Clay'le de çok iyi bir ikili oldular. Hadi yine iyisin Jessica'ya da kendini affettirdin ki bence bunu affetmek çok zor.

  Bryce'la olan ilişkisi çok küçük yaşlara dayanıyormuş. Bu kadar eski bir arkadaşlıkları olduğunu bilmiyordum. Hatta ben aralarında sadece çıkar ilişkisi var sanıyordum. Hatta bence ilk sezon öyleydi de sonradan eklemişler yemedik yani sayın senaristler.😏



   Asıl suç Bryce'a ait olmasına rağmen Bryce'dan daha fazla ceza alması ( Bryce'ın aldığına da ceza denmez ya neyse ) sinirlerimi bozdu. Tabiki ne olursa olsun gönülsüz de olsa yardım etmekten Justin'in de ceza alması gerekiyordu. Ancak Bryce 3 ay denetime tabi tutulurken Justin 6 ay ıslahevinde kaldı. Ama bu gerçek hayat zırvalıklarını duymak istemiyorum. Madem bu dizide bir mesaj vermeye çalışıyorsunuz bunu insan gibi yapın! 

Zach Dempsey


  Zach tartışmasız Clay'in tahtını salladı. Bakın birinci sezonu yorumlarken Zach hakkında şöyle bir cümle kurmuştum: " Hannah'a karşı duygularında da samimiydi. Ama Hannah resmen çocuğu yanlış anladı. Sen ki Marcus'a bile şans vermiş bir kızsın. Yani durdu durdu bu çocuğa patladı, sinirini ondan çıkardı. Çocuk vicdan azabı çekti bir de kasetler yüzünden." Neyse ki Hannah, yaz tatilinde Zach'e bir şans vermiş. İtiraf ediyorum Hannah'ı Clay'dense Zach'le daha çok yakıştırdım. 32 diş sırıtarak izledim, çok tatlılardı. 
😍😍😍






Şuna çok güldüm 😂Aynı ben

  İlişkilerinin bitmesine gelirsek de birbirinden çok kolay vazgeçtiğini düşündüğüm için ikisine de kızdım. Hannah hemen ayrılalım dedi, Zach'de istemese de kabul etti hemen. Ah ah gerçekten çok yazık oldu bu ikiliye. Eğer ilişkileri devam etseydi Hannah belki de intihar etmezdi. 


  Zavallım Clay'e de çok üzüldüm ya. Yıkıldı çocuk. Ama napalım yani Clay, Zach de iyi çocuk şimdi. Bu çocuğun tek sorunu korkaklık. Böyle olursa "O ne der bu ne der annem ne der?" düşüncesinde olması. Hatta Hannah'la takıldığını gizlediği gibi Alexlerle arkadaş olduğunu Brycelardan gizlemesi de bunun başka bir örneğiydi. Hem polaroidleri de o yolluyormuş Clay'e gizli gizli. Kıyamam.


😪😓😭

Bryce Walker




  Aile bir insanın karakterini belirlemede en önemli etkenlerden biridir ve malesef kimse ailesini seçemiyor. Ancak  Bryce'ın her türlü maddi imkanı sağlamasına rağmen sürekli seyahata çıkan, çocuğunu yalnız bırakan ailesini görünce  "Aaa Bryce kötü olmasın da kim kötü olsun şimdi?" mi diyecektik? Bir de Bryce'ın küçüklüğünü gösterip aslında iyi bir çocuk olduğunu mu düşünmemiz gerekiyor? Kimse benden bunu beklemesin yani. Hele o sondaki sevgiye muhtaç çocuk hareketleri falan neydi öyle...


  Sen koskoca iki sezon bekle ki Bryce efendi ceza alsın. Saçma sapan bir 3 aylık denetimle serbest bırakıldı. Sırf zengin olduğu ve saygın bir aileden geldiği için resmen hiçbir şey olmadı. Justin'in aldığı cezanın yanında esamesi okunmaz. Cidden çok sinirlendim. Madem kadınların uğradığı cinsel istismarlar karşısında ses çıkarması gerektiği mesajını veriyorsun o zaman neden komik bir cezayla tecavüzcünün yırttığını gösteriyorsun? Bu tam tersi bir etki yapmaz mı izleyen mağdur kızlarda?Demek ki tecavüzcü aklanıyor diyerek hukuki bir mücadeleye girmekten de vazgeçebilir?
 Mahkemede Hannah hakkındaki yalanına  bir ara ben bile inanacaktım ki neyse işin aslı öyle değilmiş. Hannah'ın bir gizli hatasını daha kaldıramazdım. Bir de mahkemede kullanmadığı halde iyi bir izlenim vermek için gözlük takmasına diyecek lafım yok ama bu gerçekte de malesef iyi hale giren bir durum oluşturuyor.


Tesellim en azından gözlerinde bir korku gördük.


  Bir de bunun sevgilisi var. Gerçekleri öğrendiği halde hala nasıl Bryce'la olabiliyor aklım almıyor. Mahkemede son anda ifadesini değiştirmesiyle kıza acayip sinir oldum. Bir de hamileymiş. 3.sezonda da kürtaj üzerinden bir mesaj vermeye çalışırlarsa şaşmam.Gerçi bunlar mesaj vermekte biraz çuvallıyor.

Alex Standall




  Alex iyi ki geçen sezon ki o sarı saçlarını değiştirmiş. Onun dışında tam bir İbrahim Tatlıses'e dönüşmüş buldum.Tek farkı kafasına kurşunu kendisinin sıkmasıydı. Aşırı nazlı bebek hallerinden gına geldi. Kurşunu kafasına sıkan sen, sevdiklerini yürüyemiyorum diye canından bezdiren sen. Aslında bu sinirli halleri hak eden kişilere yöneldiğinde gibi durumlarda hoşuma gitmedi değil. 
  Onun dışında bizi şaşırtan bir diğer detay ise Hannah'ın tecavüzüne engel olabilecekken olmamasının ortaya çıkması oldu. Yani zaten Hannah olayından en çok etkilenen insanlardan biri de Alex'di. Düşününce bu detayın eklenmesi diğerleri gibi sırıtmadı pek. Onun dışında Jessica yine kalbini kıracak gibi duruyor ama o da aynı yolu bir kere daha yürümeseydi n'apalım.

Tyler Down



  Yaaa bu çocuğa çok üzülüyorum. O kadar yalnız ki ve o kadar ezik psikolojisi içinde ki... Bu sezonun Hannah'ı Tyler'dı. Hayır yani anlamadığım nokta kasetlerdeki diğer kişiler birlik olurken bu çocuğu herkesin hor görmesi neden? Sizler fotoğraf çekmekten çok daha ağır şeyler yapmıştınız? Tyler arkadaş buldu diye sevinirken aslında kendi felaketine adım adım yürüyordu. Aslında hiç tarzı olmayan şeylere,zavallım arkadaşı diye kendini ona ayak uydurmak zorunda hissetti.



  Kendi çaplarında hak edenleri cezalandırırken birliktelerdi ama bedelini Tyler tek başına çok kötü bir şekilde ödedi. Üstelik o kadar kötü o kadar ağır bir sahneydi ki izleyemedim bile. Allah aşkına orası nerenin lisesi? Biraz abartmadınız mı sizce de? Gidin Selena Gomez'in İnstagram sayfasındaki yorumları okuyun herkes benim gibi düşünüyor. Hani acaba ben Türkiye'de doğup yaşadığım için mi böyle düşünüyorum dedim ama yok yani elin yedi yabancısı bile benle aynı fikirde.

  İki farklı zorbalığa uğrayan insan iki farklı tepki. Birisi ölmeyi diğeri saldırgan olmayı seçti. Clay Tyler'ı katliam yapmaktan vazgeçirirken polisler gelirken salak gibi olduğu yerde beklemesi ve kaçmaması peki? İyice dikil orada belki tutuklanırsın. 




Tony 




  Bu sezon Tony' ye gereksiz yere gizem kasıldığını düşünüyorum. Acaba ne saklıyor diye düşünüp durduğum şey aslında hiç de öyle aman aman bir sır değildi. Uuuuvv sen belalı çocuksun Tony (!!!) Bir an mahkemeye çıkıp hiç konuşmayacak sandım. Mahkemede de bir pısırık kaldı hiç beklemezdim. Yalnız şunu da belirteyim. Bu çocuğu tercihlerinden dolayı Kerimcan gibi konuşup davranan biri yapmadıkları ve hatta tam tersi pis biri yaptıkları için memnunum. Çünkü cidden ben o kafayı asla anlamıyorum. 

Sheri Kurtz



  Zaten ilk sezondan pişman olup hatalarını telafi etmeye çalışan Sheri, bu sezonda çizgisini bozmadı. Aslında ben onu aynı okulun rehberlikçisine benzetiyorum. Hatasını telafi etmek için var gücüyle çalışıyor. Seviyorum bu kızı ve nedense bu sezon daha bir güzelleşmiş buldum onu.

Mr. Porter




  Bu adama gerçekten çok üzüldüm. Hannah'ın intiharından kendini o kadar sorumlu tuttu ki kendisini  her öğrencisine daha fazla ilgili davranmaya, sorunlarını çözmeye adadı. İşte ne yaparsan yap ölen geri gelmiyor. Adama biraz da şu yönden acıdım. Hani her şeyi doğru yaparsın. Bıktığın için sonlara doğru işini önemsemeden yaparsın ama sonra hayatının hatasını yapmış olursun ya işte öyle bir şey. Mahkemede içtenlikle ağlaması ve Hannah'ın annesinden özür dilemesiyle beni de bir parça ağlatmış olabilir. 



  Özellikle sporcuların koçuyla arasındaki çatışma aslında okulun sporcu öğrencileriyle normal öğrencileri arasındaki çatışmanın bir temsili gibiydi. Yanlışlıkla da olsa şu dövüş sahnelerinde içimin yağı eridi.


Mrs. Baker



  Yazık bu kadına da çok üzülüyorum. Kızı öldükten sonra gidip başkasıyla yaşayan kocasıyla da iyice yalnız kaldı. Üstelik adam bunu Hannah hayattayken aldatmış ve Hannah bunu öğrenmiş. İlk sezon sadece arkadaş çevresinden etkilendiği gösterilmişti ve bence işin içinde ailesel bir sorunun olduğunun gösterilmesi sanki eksik parçayı biraz tamamlar gibi oldu. 
  Mahkemede kızı için hem okula hem Bryce'a karşı mücadele veren bu kadının elinde ise koca bir hiç kaldı. Ne okul suçlu bulundu ne Bryce ceza aldı. Neden böyle yaptınız ey senaristler? Neden? Sinirlerim bozuldu.

Ryan Shaver



  Entel Ryan... Aynı Ryan aynı hamam! Dizinin ana eksenini oluşturmayan karakterlerden biri de Ryan olduğu için yine hikayeyi etkileyecek pek bir şey yapmadı. Gitti mahkemede konuştu işte gerisi teferruat işte. Bu çocuğa karşı da bir sempati besleyemiyorum malesef.  Pas geçiyorum.

Courtney Crimsen




  Bu sezonun en pasif karakterlerinden biriydi. Mahkemede her şeyi açıkça söylemesiyle Hannah davasına güzel bir katkısı olsa da yok ben bu kıza sempati besleyemiyorum.Sanki bir gereksizlik karakter gibi geliyor. Şurada iki kelam edecek bir cümle bile bulamadım bak. Buna da pas.

Marcus Cole




  İlk sezondan son sezona bir insan hiç mi değişmez? Hala aynı çıkarlarını düşünen, bencil, satıcı insanın teki olarak kaldı. O çok güvendiği Bryce'ı bile yarı yolda bıraktı. Bryce hariç diğerleri çok güzel kanka olurken hiçbir tarafta yerini alamadı.O kadar uyuz oluyorum ki bu çocuğa klavyede parmaklarımı yoramayacağım.

Soundtrackler

  Dizide kullanılan müzikler için şuraya tıklayın.
  Dizi beni sahneyle birlikte izleyince ağlatan, daha önce nasıl keşfetmemişim bunu dedirten şöyle bir şarkıya sahiptir.



Bir de Zach ve Hannah'ın kısmında çalan şu şarkının bağımlısı oldum.



Ve geldik bir dizi yorumunun daha sonuna! Buraya kadar okuyan siz okuyucuzedelere teşekkür ederim. 3.sezonun yazısında görüşürüz! O zamana kadar kendinize iyi bakın!
Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder