30 Mayıs 2018 Çarşamba

Kan ve Gül – Alper Canıgüz |Kitap Yorumu


 Son zamanlarda günümüz Türk yazarlarından kitap okumamıştım. Kan ve Gül'ün de beğenildiği birkaç yorum okuyunca kütüphanede de görünce almadan edemedim. Alper Canıgüz'ün kullandığı dil güzel ve kitap gerçekten çok akıcıydı. Özellikle psikolojik analizleri okumak güzeldi. Bir de kitapta Kadıköy’ün mekan olarak sıkça geçmesi benim açımdan anlamlıydı. Çünkü Kadıköy sürekli gittiğim bir yer olduğu için bir romanda geçmesi anlatılan mekanı kafamda çok iyi bir şekilde canlandırmama neden oluyordu. Bir de bu psikolojiyi asla anlayamayacağım ama insan “ Aaa Kadıköy!” diye istemsizce seviniyor.

  Yazarın konu olarak“bugünün aklıyla geçmişe gitme”yi seçmesi hoşuma gitti ki bu benim hep hayal ettiğim bir durumdur. Ancak bana göre kitabın başları çok daha iyiydi. Kitaptaki cinayet açıkçası çözülsün ya da çözülmesin çok da umrumda değil gibiydi. Bir süre sonra olaylar çözülsün de kitap bitsin moduna girdim. Çünkü cinayet aslında kitaptaki ideolojilerin , düşüncelerin gölgesinde kalmıştı. Bence bu kitabın geneline de hakimdi zaten. Bir olay var ama aslında orada olay yazarın düşüncesini aktarması için bir araç olarak kullanılıyor. Kısacası kurgu görünümlü bir düşüncelerin ki özellikle siyasi düşüncelerin aktarıldığı bir kitaptı. Tabi bu yazarın tercihidir ama benim hoşuma gitmedi. Çünkü okuduğum karakterlerde sürekli yazarın kendisini yansıttığını hissettim. Dolayısıyla da kitabın içine giremedim bir türlü. .. 😕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder