20 Kasım 2015 Cuma

Kurucunun Kızı -Amy Engel || Kitap Yorumu

Selam!
Arayı çok açmadan yeni bir kitap yorumunu yazıyorum. Kurucunun Kızı'nı okumayı çok uzun süredir bekletiyordum. Kitap yorumlarına baktığımda çok sevende vardı fazla beğenmeyen de. Hal böyle olunca bende biraz çekimser davranmıştım. Ancak şu sıralar aynı anda 3 kitap okuyacak potansiyele sahibim :) Bir de hazır kitabı yeni bitirdim, düşüncelerimi sıcağı sıcağına yazayım dedim.
Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 
Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 


"Bir oturuşta okudum. İ-NA-NIL-MAZ-DI! O nasıl bir sondu öyle?!" - Wendy HIggIns, Tatlı Şeytan ve 
-Tatlı Tehlike romanlarının yazarı-

"Etkileyici ve ince düşünülmüş bir dünya, merak uyandırıcı bir başlangıç, cesur bir kahraman." ?
- KIrkus RevIews-

"Güçlü karakterler, karmaşık ilişkiler, politik entrikalar ve ihanet, kitabı elinizden bırakmanıza engel olacak; daha fazlası için sabırsızlanacaksınız!" 
-School LIbrary Journal-

"Kurucunun Kızı'nda bir distopyada arayacağınız her şey var: tüyler ürpertici bir olay örgüsü, heyecan verici karakterler ve her kelimesi özenle yazılmış bir hikâye."
-InsIghtful MInds RevIews-
(Tanıtım Bülteninden)


  Kurucunun Kızı eğer distopya okumayı sevmiyorsanız, size bu türü sevdirecek tarzda olduğunu söyleyebilirim. Diğer distopyalardan biraz daha farklı olarak eski zamanlardaki yaşam biçimiyle karşılaşıyoruz. Teknolojik aletler dünyada çıkan nükleer bir savaş sonrasında erişilmesi güç bir şeye dönüşüyor. Telefon , bilgisayar, çamaşır makinesi, buzdolabını vb. artık insanlar kullanamıyor. Toplumun yapısı da teknolojide olduğu gibi eski tarza dönüyor. Kadınlardan sadece evlenmesi ve çocuk büyütmesi bekleniyor. İş hayatı olan kadınlar genellikle kişilik testleri sonucunda herhangi bir erkekle eşleşemeyenlerden oluşuyor. 
  Yaşanan bu nükleer savaş sonrası Ivy'nin dedesi insanları bir araya toplayarak bir şehir oluşturmuş. Bundan dolayı Kurucu ünvanını almışlar. Ancak artık Kurucu sadece bir göstermelik sembol haline dönüşmüş ve bu da Lattimerların güçlenerek yönetimi bir nevi ele almasıyla olmuş.  Arada tekrar bir kavga yaşanmasın diye de bu iki taraf kızlarıyla oğullarını evlendiriyorlar.Tekrar güçlenerek yönetimi almak isteyen Westfall ailesi Ivy'den Lattimerların oğlu Bishop'u öldürmesini ister.
  Ivy için bu kadar zor gelmiyordu başta çünkü Bishop'ı tanımıyordu. Ancak onu tanıdıktan sonra işler başka bir boyuta geliyor.
  Kısaca kitabın konusuna değindikten sonra kendi yorumumu katacak olursam gerçekten de zevk alarak okudum. Eğer gerçekten sabah kalkıp gitmem gereken okulum olmasa bir günden daha az sürede okurdum. Şu kısmı da okuyayım bırakacağım diye diye uykumdan ödün verdim ama şikayetçi de değilim. 

Eğer kullanıldığının farkındaysan ve yine buna izin veriyorsan, gerçekten kullanılıyor olur muydun?

Ivy'nin kendi içindeki bocalamaları, ne yapacağını düşündüğü yerler çok güzel yansıtılmıştı. Empati yapmakta insanın zorlanmayacağı kadar güzel yazılmıştı. Bir yanda ondan sürekli bir şeyler başarmasını bekleyen ablasıyla babası diğer yanda onu ailesinden bile daha iyi tanıyan, Ivy'nin bu zamana kadar kötü sandığı özelliklerinin aslında iyi olduğunu hissettiren Bishop. Öldürmekle görevlendirildiği kocası Bishop!

'' Bize söyledikleri her şeye güvenmeden ailelerimizi sevebiliriz. Savundukları her şeyi müdafaa etmeden.'' -Bishop-

İlk başlardaki  dünyanın durumunu aktaran durgunluktan sonra olaylar çok heyecan verici oldu.  Aileler arasındaki sırlar birbir ortaya döküldü. Ailesinin ona verdiği süre gittikçe daralırken olaylar sonunu kestiremediğim bir noktaya geldi. Ve tam bu noktada Yazar Amy Engel bombayı patlattı! BAM! Sonu gerçekten de çok merakta bırakıyor kitabın. Şu sıralar Devrimin Kızı adıyla 2.kitap çıktı diye biliyorum. Ancak devam ettirmem gereken o kadar çok seri var ki ne ara ve nasıl okuyacağımı düşünüyorum.
Kurucunun Kızı okuduğum değil bana kendini okutturan güzel bir kitaptı. Sizlere de şiddetle öneririm. Kitap okunmayı hak ediyor! Kitabın tanıtım videosunu da koyuyorum, izlerseniz sizin için iyi olur.
Görüşürüz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder