13 Ocak 2016 Çarşamba

Kördüğüm-Calia Read Kitap Yorumu


  Merhabalar,
  Bu yorumumda sizlerle birlikte Calia Read'in kaleminden çıkma Kördüğüm kitabını inceleyeceğiz. Bu kitabı uzun süre önce çoğu blogda yorumlanınca merak etmiştim. Aldığı yorumlar gayet güzel ve olumluydu. Hal böyle olunca okunacaklar listeme Kördüğüm'ü de eklemiştim. Okumak bugüne kısmetmiş diyelim. Zaten bir günde bitirdiğim bir kitap oldu kendisi.

Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım… Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… Bana inanıyor musun?
(Tanıtım Bülteninden)





  Naomi gerçekte olmayan hayali insanları gördüğü gerekçesiyle Fairfax Hastahanesi'ne ailesi tarafından gönderilir. Naomi gördüğü şeylerin doğruluğunu kimseye kanıtlayamamaktadır. Bir gün eski ilgisiz doktorunun yerine daha anlayışlı bir yaklaşım sergileyen Dr. Rutledge gelir. Naomi'ye hikayesini anlattırmayı başarır. Bir Naomi'nin anlattığı zamanı bir hastahanedeki zamanı okuyoruz kitapta.

Özgürlük insanı çarpan bir şey evet ama hayatım yerle bir olurken altında yatan gerçeği görüyorum; özgürlüğün bir bedeli var. Ama keşke biri bana bu bedelin hayatım olduğunu söyleseydi.

  Bazen hastahane kısımlarından sıkıldığımı itiraf etmek istiyorum. Naomi'nin geçmişinin yarıda kesilip hastahane kısımlarına dönüş yapıldığında içim daralıyordu resmen. Naomi betimledikçe o hastahane ortamını,ben okurken bunaldım diyebilirim. Ancak siz de bilirsiniz ki merak kediyi öldürür derler. Okudukça okudum sırf herkesin yere göğe sığdıramadığı muhteşem sonda ne olacak diye. Çünkü bu kitap için yapılan yorumların %90 'nında kitabın sonunun okuyucuyu şoka sokacağı yazılıydı. Ancak ben sonunu tahmin edebilen %10'luk kısımda yer aldım. Çünkü ben buna benzer bir sonu başka iki kitapta daha okumuştum. Zaten millet kitabın sonu bomba diye diye  her şeyde bir bit yeniği aradım. Böylece kitabın sonunu tahmin etmem çok zor olmadı.  Ancak bu demek değil ki sonunu siz de tahmin edebileceksiniz.  Aslında tahmin edememeniz çok daha güzel olur, bayağı şaşırırsınız.

Siz daha farkına varmadan  kalbinizi açma gücüne sahip biri sizi korkutmalıdır.

  Kördüğüm'de her ne kadar aşk ögesine yer verilse de bana göre psikolojik gerilim tadındaydı. Bundan dolayı kitabı depresif  bir ruh halindeyken okumayın derim ben. Sağlam bir psikolojiyle okumaya başlayın. Çünkü ara ara kitabın gizli elleri beni boğuyormuş gibi hissettim. Karanlık bir yön vardı bu kitapta. Tüm bunlara rağmen kendini okutturan merağın dinmediği, akıcı ve üslubu güzeldi. Altı çizilmelik çok güzel cümleler vardı. Dili sade ama etkileyiciydi. Yazara gelince başka bir kitap çıkarsa gider onu da okurum. Calia Read kendini okutturmasını gayet iyi biliyor ve kalemi güçlü bir yazar.

  Kördüğüm, artılarıyla eksileriyle benim gözümde böyle bir kitaptı. Ne çok güzel ne de çok kötüydü.  Bu kitap bir araftı. Okuyup okumamak size kalmış diyerek topu sizlere atıyorum. Güzel kitap yorumlarında görüşmek üzere.
:)

Hayatımı kontrol edebileceğimi sanıyordum. Kendi kararlarımı verme gücüne sahip olduğumu sanıyordum. İyi veya kötü. Benim kararlarım olduğu sürece önemi yoktu. Gerçek ise şuydu ki sahip olduğumu sandığım güç aslında hiçbir zaman benim olmamıştı. Güç kaderindi. Hep yanımdaydı,beni bana uygun gördüğü yoldan yürütüyordu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder