30 Ocak 2017 Pazartesi

Yüzleşme – Calia Read |Kitap Yorumu


Yüzleşme – Calia Read


Eğer bizimle ilgili bir endişe duyarsan tek yapman gereken elini kalbinin üzerine koymak. Kalbin attığı sürece seni seviyorum demektir.

  Merhabalar!
  Yüzleşme ile birlikte Fairfax serisini gerçekten de sevdiğime bir kez daha emin oldum.  Serinin ikinci kitabı olan Yüzleşme’den bahsetmeden önce genel olarak Fairfax serisinden bahsetmek istiyorum. Fairfax, ruh sağlığı yerinde olmayan hastaların bulunduğu bir hastane. Yazar, serinin her kitabında Fairfax’da bulunan bir karakter üzerinden oldukça etkileyici bir hikayeyi bizlere aktarıyor. İlk kitap olan Kördüğüm’ü çok beğenmiştim. Sadece birkaç sayfa okuyup bırakmak niyetindeyken kendimi kitabı yarılamış vaziyette bulmuştum. Yazarın üslubunu da oldukça beğendiğim için serinin diğer kitaplarını da okuma kararı almıştım. Yüzleşme’nin çıktığı haberini almak beni çok sevindirmişti. Ancak iş güç derken anca bu zamana okuyabildim.


Bizi hiç hatırlamasan da sorun değil. Ben ikimiz için de hatırlarım.


   Yazar, Yüzleşme’de önce sizi bir girdabın içine çekiyor. Hayatının son üç yılını hatırlamayan Victoria kitabın ana karakteri. Geçmişte neler yaşadı da Fairfax’da bulunuyor diye önce merak ediyorsunuz. Kitapta bir geçmiş kısmına bir günümüz kısmına yer veriliyor. Geçmiş kısmına gidince günümüzü, günümüz kısmında geçmişi merak ediyorsunuz. Sondaki bomba olaya doğru ilerledikçe gizemi çözmeye çalıştım. Hatta bir tahminim bile vardı. Zaten tahminim de haklı çıktım. Tam “Nasıl da bildim ama mükemmel miyim ne?”derken asıl olayın bu olmadığını okuyunca ağzım açık kaldı. Benim buldum diye sevindiğim şey aslında devede kulakmış. Aslında final beni tam anlamıyla tatmin edemedi. Kafamda cevapsız kalan hala birkaç soru var. Buna rağmen kitaba karşı bir negatif duygu içerisine giremedim. Bütünüyle ele alındığında gerçekten beğendim.


  Yüzleşme oldukça akıcı bir kitaptı. Konusu zaten oldukça ilginizi çekecek türden. Aksiyon ve aşk gibi farklı iki temanın kitaplarda güzelce işlenmesini takdir ederim ama bence bundan daha zor olan bir şey daha var: Gerilim ve aşkı bir bütün olarak ele almak. Bunda gayet başarılı olan yazarı takdir ediyorum. Bunun yanı sıra yazar, çok basit gibi görünen cümlelerivar ama aslında etkileyici bir şekilde kullanmış. Kitap ilk başlarda biraz durağan olsa da yavaş yavaş ivme kazanıyor. Sonunda aşırı hızdan büyük bir çarpışma yaşanıyor gibi hissettiriyor. Sanırım hayatımda ilk defa bir karaktere çok büyük haksızlık ettiğimi düşünmeden kendimi alamadım. Spoiler vermemek adına kendimi çok zor tutuyorum. Çünkü ne kadar az şey bilirseniz kitabın tadı o kadar güzel çıkacak, emin olabilirsiniz. Okuyucuyu parmağında oyun oynatan, kandıran kitaplara bayılıyorum. İşte bana böyle kitaplarla gelin. 3.kitabı dört gözle bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder