15 Kasım 2017 Çarşamba

Önceki Kız - Jp Delaney | Kitap Yorumu


Bir ev düşünün ki eşyası çok  az, son teknolojiye sahip, bir sürü sıkı kurallara uymanız gereken. Önceki Kız, Edward Monkford’un obsesiflik derecesinde tasarladığı işte böyle bir minimal evde geçiyor. Kiracılar özel mülakatla seçiliyor ve düzenli olarak testleri doldurmak  zorundalar. Sorun şu ki bu evin önceki kiracıları hep aynı tipte kadınlardan oluşuyor. Ayrıca bu evde hiç biri uzun süre kalamamış ve hatta en sonuncu kiracısı gizemli bir şekilde ölmüştür.


  Kitapta önce ve sonra olmak üzere iki bölüm bulunuyordu. Önce kısmı Emma'nın ağzından anlatılırken sonra kısmı Jane'in ağzından anlatılıyordu. Ve bu iki bölüm birbirleriyle oldukça paralel olayları konu edindiği için bazen kafam karıştı. Ancak sonra kitaba kendimi oldukça kaptırdım. Hangi bölüme geçsem aklım bir diğerinde kalıyordu. Kitabın dili tıpkı ev gibi oldukça yalın. Konuşmalarda tırnak işareti bile kullanılmamış ve beni özellikle mi böyle bir yönteme başvuruldu diye düşündürdü. Anlatım gerçekten çok akıcıydı ve kendimi şu bölümü de bitireyim derken kitabı bitirmiş buldum. Yalnız bu benim için oldukça sancılı bir süreçti. Çünkü 439 sayfa boyunca ortadaki gizemin tüm açıklığıyla ortaya çıkmasını beklerken meraktan çatlamak üzereydim. Tabiki bir tahminim vardı ama kafamda yanıtlanmamış tüm sorular biriktikçe birikmişti: Önceki Kız'a ne oldu? Edward'ın  karısı ve çocuğu nasıl öldü? Jane'in de sonu öncekiler gibi mi olacak? Ve sonra ne oldu biliyor musunuz? Ters köşe oldum. Aslına bakarsanız bu tarz gizem- gerilim kitaplarında ters köşe olmayı beklemek çok normaldir. Normal olmayan ters köşe beklememektir. Ancak yazar en başından sizi sanki hipnoz etmiş gibi ters köşe beklemiyorsunuz. Bu da benim için kitabın bir başarısıdır.



  Tüm bu katil kim olayını bir kenara bırakırsak kitabın içinde geçen ev bana Black Mirror'dan bir bölüm  izliyormuşum gibi hissetti. Gelecekte teknoloji bizim tüm kişisel bilgilerimize sahip olacak ve üreticiler bizim hoşumuza gidecek şeyleri gözümüze sokmaya başlayacak. Bu aslında kulağa iyi gelse de pek çok olumsuz getirisi olacağı da kesin. Bu arada yakında kitabın filmi de çıkacakmış. Zaten tam filmi çıkacak bir konuya sahip, bana da izlemek düşer artık. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder