6 Aralık 2015 Pazar

Slumdog Millionaire Film Yorumu

Film Künyesi
Yönetmen: Danny Boyle, Loveleen Tandan

Yapımcı:     Christian Colson
Senarist:      Simon Beaufoy
Oyuncular:  Dev Patel
                    Freida Pinto
                    Madhur Mittal
                    Anil Kapoor
                    Irrfan Khan
Müzik:   A.R Rahman

Bu aralar filmlere sardım, izlemelere doyamıyorum adeta. Herkesin beğenerek izlediği ama benim bu zamana kadar izlemediğim filmleri seçmeye biraz önem veriyorum. Slumdog Millionaire, bizdeki adıyla Milyoner yaklaşık 1 sene önce çok sevdiğim bir arkadaşım önermişti. İzlemek bu zamana kısmetmiş. Gerçekten de güzel bir filmdi. Ben daha yeni izliyorum ama ne derler bilirsiniz: Geç olsun da güç olmasın.

Filmin konusunu duymayan yoktur diye düşünsem de yazmak istiyorum. Jamal Malik, 18 yaşında ailesinde ağabeyi Salim dışında kimsesi kalmamış bir gençtir. Hindistan'daki Kim Milyoner Olmak İster? yarışmasına katılır. Son soruya kadar tüm cevapları bilir. Son soruda programın süresi bitince ertesi güne kalır. Program çıkışı soruları hileyle bildiği gerekçesiyle polis tarafından alıkonulur. Çünkü onun gibi eğitimsiz, bir kenar mahalleden gelen birinin cevapları bilmesi onlara göre imkansızdır. Sorgulanma sırasında her sorunun cevabının aslında onun hayat hikayesinden yola çıkılarak bildiği anlaşılır. Geriye tek bir soru kalır. Herkes merakla bu son soruya odaklanmıştır.
Evet genel olarak filmin konusu böyleydi. Zaten konu bana göre çok cezbediciydi. Sorulara verdiği cevaplarla Jamal'ın yaşantısını öğreniyor izleyici. Tıpkı benimde Jamal gibi yaşarken öğrendiğim şeyler sonradan karşıma çıkınca şaşırıp kaldığım olmuştur. İyi ki öğrenmişim ben bunu dediğim çok olmuştur.



Ve belirtmek isterim ki Kim Milyoner Olmak İster'i sunan sunucuyu gördükten sonra Kenan Işık'ın sunumuna bir kez daha hayran kaldım. Yarışmanın o müziğini duyunca falan bir tuhaf hissettim. Alışık değilim başka yerlerde bu yarışmayı izlemeye ki bu bir filmde olsa dahi.
Çocuk oyunculara bayıldım. Ve gerçekten de nasıl bulmuşlar birbirine bu kadar benzeyen oyuncuları şaştım kaldım. Çocuk oyuncular çok iyi oynamışlardı bana göre. Hatta bundan olsa gerek ben Jamal'ın çocukluk evresini daha bir beğenerek izledim.


İngiliz Hint ortak yapımı bir film olduğunu öğrendim. Ben izlemeden sadece Hint yapımı bir film sanıyordum ama öyle değilmiş. Aslında filmin ortasında birden oynamaya başlamayan insanlar olmamasını birazda buna bağlıyorum.Gerçi yine dayanamayıp filmin sonuna yine koymuşlar o kendilerine özgü dansı:)  Ayrıca Aamir Khan filmlerinin müziklerinden tanıdığım A.R Rahman bu filmde de çok güzel müzikler yapmış.
Jamal'ın küçüklükten beri abisiyle olan farklı yönleri, farklı tercihleri üstüne bir kitap yazılacak kadar derin bir konu. İzlerken Salim karakterinin üzerinde düşünülüp kafa yorulacak bir karakter yansıması olduğunu düşündüm. 
Hindistan'ın o gecekondu mahallelerini, yaşam tarzını, insanlarını tüm gerçekliğiyle yere seren bir film olmuş. Bu yönüyle de çok hoşuma gitti film. Daha önce gitmediğimiz yerler hakkında bir şeyler öğreniyorsunuz. Genel kültüre bir şeyler katması da artı puan kazandırdı benim gözümde.
Aşk,aile,kayıplar, yalnızlık, hüzün, neşe gibi pek çok duygu geçişi yaşatıyor. Güzel ve anlamlı bir mesaj da veriyor. Bazen kaderin önüne geçilemeyeceği gibi...
Hint filmlerini sevmeyenlere Hint filmini sevdirecek tarzda olduğunu da belirtmek isterim. Oyunculuklar,konu,müzik falan zaten çok iyi. Altın Küre gibi pek çok ödüle sahip, çok iyi gişeler yapmış başarısı tescilli bu filmi izlemeyenlere kesinlikle öneririm.

2 yorum:

  1. küçükken televizyonda izlediğimi hatırlıyorum ama filmin içeriğine dair bir şey hatırlamadığım için yeniden izleyeceğim <3 yine gelirim buralara bugünlük bu kadar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film seçmekte çok zorlanıyordum bu yöntem baya işe yaradı *-* birkaç sahne dışında hiçbir şey hatırlamıyormuşum iyiki yeniden izledim bu filmi, çok teşekkürler <3

      Sil