1 Ağustos 2016 Pazartesi

Descendants Of The Sun || Dizi Yorumu

  Merhabalar Arkadaşlar!
  Bugün yeni bir dizi yorumuyla karşınızdayım. Aslına bakarsanız dizinin yorumunu çok geciktirdim. İzleyeli epey bir zaman geçti. Ancak ülkemizdeki kötü olaylar ve kendi özel hayatımdaki sorunlar falan derken ancak zaman bulabildim. Bugün sizlere anlatacağım dizi yine bir Kore dizisi : Descendants Of The Sun.
  Yalnız bir uyarı yapmak istiyorum. Spoiler vermeden nasıl anlatacağım diye kendi kendimi zorlamak istemiyorum. O yüzden yazımda spoilerlar olabilir ama endişelenmeyin. Ben gerekli yerlerde spoiler uyarısı yapacağım. Siz o kısımları atlarsınız. Anlaştık mı? O zaman kemerleri bağlayın, başlıyoruz.
  Dizinin konusunu karakterleri tanıtırken anlayacağınız için ilk olarak karakterlerden başlayalım.

Dizinin Karakterleri





Yoo Si Jin

  Song Joong Ki'nin canlandırdığı Yoo Si Jin karakteri Birleşmiş Milletler'e bağlı bir yüzbaşıdır. Dizide doktor Kang Mo Yeon' aşıktı ve aralarındaki tek engel meslek şartlarıydı. Öyle bir karakteri var ki gerçek hayatta böyleleri kaldı mı diye düşünmeden edemiyor insan. Düşünün ki işinde çok iyi bir asker. Mesela kendinden daha yüksek rütbeli askerin emrine eğer doğru bulmuyorsa uymuyor. O an için ona doğru gelen ne varsa onu yapan erdemli bir asker. Dizi boyunca muhteşem dövüş sahnelerini de izledik sayesinde. Song Joong Ki'nin bir aksiyon sahnesini çekerken yaralandığını öğrendim. Bravo adama, rolü için yaralanmayı bile göze almış. Zaten dizinin izlenmesinde en büyük unsurlardan bir tanesi de bu adamdı. İyi bir oyuncu, kendine yakışan etkileyici bir role büründüğünde ortaya iyi bir dizi çıkıyor. 


Kang Mo Yeon

  Kang Mo Yeon özel bir hastanede çalışan cerrah doktordur. Mesleğinde yükselmek için her şeyi yapar ama haksızlığa uğradığı için bir türlü yükselemez. Song Hye Kyo  çok güzel bir oyuncu ama iyi bir oyuncu olduğu yönünde şüphelerim var. Yani bana çok donuk geldi. Bu Kore dizilerindeki kadın karakterlerin ortası yok galiba. Ya çok saf,sakar,şapşal oluyorlar ya da çok donuk. 
  Kang Mo Yeon, doktorluk mesleğinin gerçek anlamını dizideki olaylar silsilesi içinde anladı ve bu vesileyle bizler de ne kadar özel bir meslek olduğunu bir kez daha anladık. Bu içsel yolculuğu izlemek hoşuma gitti. Her ne kadar yorumlarda Yoo Si Jin'e karşı olan davranışları çok eleştirilse de bence kadın bunları düşünmekte çok haklıydı. Adamın yarın operasyondan dönüp dönmeyeceği belli değilken nasıl gelecek hayalleri kurabilirdi? Kadını o bakımdan haklı görüyorum. Bana kalırsa oyunculuğu bir tık daha iyi olabilirdi. 


Seo Dae Young 

  Başçavuş Seo Dae Yong rolünde Jin Goo karşımıza çıkıyor.  Bu karakteri ben çok sevdiğimi belirtmek istiyorum. Seo Dae Young geçmişinde çetelerle falan çalışmış ama askerliğe geçerek kendini geçmişinden kurtarmıştır. Generalin kızı Teğmen Yoon Myung Joo'yla birbirlerine aşıklar. Ancak general kızını bir başçavuşa layık görmüyor, gözü yükseklerde anlayacağınız.
  O kadar güzel aşk acısı çekti ki ve çok sevdi. Sert görünen kabuğunun altında çok başka bir adam olarak tanıdık onu. Yüzbaşı Yoo Si Jin'le olan arkadaşlığı acayip komikti. Hele o ikisi bir araya gelip adamları dövmeye başladığında izlemeyi çok seviyordum.


Young Myung Joo

  Kim Ji Won'un canlandırdığı Teğmen Yoon Myung Joo askeriyede aynı zamanda doktordur. General babası sevdiği adamla arasına giriyor. Kız babasına karşı geliyor gelmesine ama işte o işler öyle kolay değil dostlar. Seo Dae Young'la çok uyumlu bir ikili olduklarını düşünüyorum. Çok güzel ağladı, isyan etti. Oyunculuğunu da çok beğendim. Young Myung Joo askeri doktordu ama doktor kimliği bence biraz ikinci planda kaldı. Onu doktorluk yaparken daha çok görmek isterdim.

  Yazımda ön plana çıkan 4 karakteri ve oyuncuları tanıttım. Yan roller de diziye ayrı bir renk kattılar. Ancak her birini burada anlatmaya kalksam inanın bu yazı bitmez. Dizinin konusu hakkında yazımı buraya kadar okuduysanız bir fikriniz oluşmuştur. Zaten dizinin ana bir konusu da yok. Descendants Of The Sun doktorluk ve askerlik üzerinden her bölümde farklı bir olayla karşımıza çıkan ve güzel bir aşk hikayesi sunan bir dizi.

Arkadaşlar yazımın buradan sonrası çok fazla spoiler içermektedir. Eğer rahatsız oluyorsanız lütfen okumayın. Benden söylemesi.

Dizi Hakkında Düşüncelerim:

1- Bir doktor ve bir askerin aşkının işlenmesi bakımından pek rastlanmadık türden bir diziydi. Doktor yaşatmaya çalışır. Asker gerekirse öldürür.  Böylesi iki farklı mesleği olan insanların aşkını izlemek gerçekten de güzeldi. 



2-Dizinin ikinci çifti Seo Dae Young ve Yoon Myung Joo esas çifti ezdi geçti. Çünkü ikisi gerçekten uyumlu partnerlerdi,aşklarını bize hissettirdiler. Esas çift Yoo Si Jin'le Kang Mo Yeon'a bakıyorum da sanki adam daha çok sevdi. Kadına donuk dedim ya biraz da onun da etkisi var. Bir de kadın adamdan daha büyük duruyordu. O yüzden herkes gibi benim favorim de ikinci çift.


3- Dizinin deprem sahneleri bana çok saçma geldi. Urk diye bir ülke varmış güya. Bu nasıl bir ülkeyse artık Kore dışında yardım eden yok depremzedelere. Yapmayın Allah aşkına. Bu ülkenin kendi doktoru,arama kurtarma ekibi ya da vatandaşı yok mu? Hiç mi yok? Peki teşekkürler.



4- Neden finale bir bölüm kala saçma sapan bir atraksiyona girdiniz? O kadar saçma buldum ki anlatamam. Mutlu son yapacaksan bir bölüm kala alakasız ve anlamsız gelen bir olay çıkarmanın alemi yok.


5- Sevdiğin birinin öldüğünü sandığında insan ağlar değil mi? Bu kadınlar ne bileyim iki gözü yaşlı baktılar. Açıkçası oyunculuk adına hiç kendilerini zorlamadıklarını, işin kolayına kaçtıklarını düşünüyorum. Ben yönetmen olacaktım ki bakın görün nasıl çekiyorum o sahneyi. Bir de  özel bölümde çok güzel bir sahneymiş gibi övüyorlar. Ya bir yürüyün gidin. Madem çok aşıktınız, düzgünce ağlayacaktınız.


6- Dizideki esprilere bayıldım. Özellikle Yoo Si Jin'in esprileri,mimikleri,hareketleri bayağı güldürdü. Bütün o komik sahneler çok ama çok güzeldi.


7-En sevdiğim sahne Kang Mo Yeon'un öleceğini sanarak aşkını itiraf ettiği ses kaydını hoparlörden herkesin duymasıydı. Ve sonra Kang Mo Yeon'un o koşuşu,telefonunu alıp kaçışı, Yo Si Jin'in gülüşü falan derken bittim sahneye. Senaristleri akıllarına böyle güzel bir sahne geldiği için ayakta alkışlıyorum.

8- En duygulandığım sahne Yo Si Jin'in bir zamanlar arkadaşı olan ancak kötü şeyler yapmaya başladığı için öldürmek zorunda kaldığı Argus yüzünden ağlamasıydı. Beraber çekilmiş eski fotoğraflarını yakarken ağlaması gerçekten de içimi cız ettirdi.



9-Descendants Of The Sun'ın finalinde vermek istediği mesaj çok hoştu. Ancak dizinin finali biraz daha ileriki zamanı gösterse hiç de fena olmazdı :(

10- Dizinin müziklerinin çok güzeldi. Ben özellikle üç şarkıyı beğendim. Ama en sevdiğim kesinlikle 2.çiftin şarkısı olan Once Again'di. Once Again'e duyduğum ilk andan beri bayıldım.












  Descendants Of The Sun yayınladığı dönemde reyting rekorları kıran, diğer ülkelerde de hatrı sayılır bir izleyici kitlesine ulaşan güzel bir diziydi. Bana  diğer Kore dizilerinden biraz daha farklı geldi. Eğer benden dizi önerisi istense çok rahat bu diziyi önerebilirim. Ayrıca şunu da eklemeden geçemeyeceğim. Ben bu diziyi bitirdikten kısa bir süre sonra ülkemizde darbe girişimi yaşandı. Askerlikle ilgili bir şeyler izledikten sonra böyle şeyler yaşanınca insan böyle bir tuhaf oluyor. Her neyseki milletimiz üniforma giymiş asker görünümlü satılık insanlara asıl darbeyi yaptı. Güzel günlerde görüşmek üzere...Kendinize iyi bakın ve hoşçakalın!

7 yorum:

  1. diziye bugün başladım gerci başroldeki doktor kızımızı Encounter dizisinde çok donuk buldum bu dizide de öyle bir performans bekliyorum.Yok arkadaş nadir kendini rolüne veren bayan oyuncular var. Dediğiniz gibi hiç ayarları yok ya tam salak şapşal sakar roller yada donuk mimiksiz ruhsuz haller.. Kac tane dizinin devamına sırf bu tarz donuk oyuncular yüzünden izleyemedim.Aktörler daha başarılı yan rollerde bile parlıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen genel olarak Kore dizilerinin kadın karakterlerinde böyle bir sorun var :(

      Sil
  2. artik dizileri izlemeden önce gelip bi sizin yorumlara göz atıyorum..Son günlerde size yorumlar bildirimleri gelirse şaşırmayın..Tarayicida sizin yorumlar öneri olarak çıkıyor

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım çok güzel di muhteşemdi

    YanıtlaSil
  4. finalde danieli görücem diye mutlu olmuştum ve yoktuuu :(

    YanıtlaSil
  5. Descendants of the sun iki başrol çift de çok iyiydi. Reyting rekorları kırmasına şaşmamalı!

    YanıtlaSil