25 Eylül 2018 Salı

Şimdi ve Sonsuza Dek, Lara Jean - Jenny Han | Kitap Yorumu


  Sevdiğim Tüm Erkeklere serisinin üçüncü ve son kitabı olan Şimdi ve Sonsuza Dek Lara Jean'i okuyarak seriye veda ettim. Diğer iki kitabı okuyanlar zaten bilir yazar tatlı üslubundan bir şey kaybetmeden Lara Jean'in hayatına bizi konuk ediyor. Bu sefer kitapta daha farklı bir heyecan vardı. Lara Jean'in biraz daha büyüdüğünü, alınması zor bir takım kararlarla uğraştığını okuyoruz. Bir yandan hayallerindeki üniversiteye başvurusunun kabul edilmesini bekliyor. Bir yandan da ailesinden ve Peter'dan uzak bir yerde olma düşüncesiyle bocalıyor. Ve herkes için en doğru kararı vermesi lazım.Bu arada hemen belirteyim. Kitabı okurken yabancıların üniversiteye giriş sistemlerine imrenmeden edemedim. Bizde üniversiteye gitmek için hayatımızın bir senesini test çözerek geçirdiğimiz gerçeği yüzüme tokat gibi çaptı. 
  Neden bilmiyorum ama bu seriyi her okuduğumda o an içinde olduğum ya da daha önce bulunduğum duruma dair bir olaya rastlıyorum. Ve Lara Jean yine adını duyamadığım duygularıma tercüman oluyor. "Ah ben de ben de! Seni o kadar iyi anlıyorum ki..."moduna giriyorum. Bu kitabın büyüsü zaten benim için bu: Sanki böyle beş çayı için bir arkadaşımın evine konuk olmuş gibi hissediyorum. İki hoş sohbet edip bir kaç dakikalığına hayatı arka plana atmış oluyorum. Bir de kitabın diğer yanı Kore kültürünün de kitapta yer alması. Bence kitabın samimi,içten olmasında bunun da çok önemli bir payı var. Mesela bu tarz konulu kitaplar yok mu? Olmasına var ama bana bu kadar samimi gelmiyor diğerleri. Amerikan ve Kore gençlik dizilerindeki havayı düşünün. İşte bu kitap ikisinin ortaya karışık hali.




 Üç kitabı kendi içinde karşılaştıracak olursam birinci ve ikinci kitabı neredeyse eşit derecede sevdim ama bilirsiniz ilkler her zaman daha özeldir. Üçüncü kitap ise yine güzeldi ama Lara Jean'in babasının evlilik hazırlıklarını okurken bir parça sıkılmış olabilirim ama sonra kitap yine istediğim kıvama geldi. Kitabı bitişi bile ayrı bir tatlıydı. Yazar biraz da devamında olacakları bizim hayal gücümüze bırakmıştı. Böyle bitmesi de hoştu  ama arsızılık yapıp 4.kitap çıkmasını da bekleyebilirim. Çünkü üniversiteli Lara Jean ve Peter'ı ayrıca okumak isterdim.

 Kitapta Stormy'nn Lara Jean'e söylediği bir söz vardı: "Evet demek istediğinde asla hayır deme." Bu sözü çok fazla tuttum ve hatta hayatımda da uygulamaya çalışacağım. Çünkü evet demek istediğim halde hayır dediğim çok şey var. Bu yorumu yazarken bir daha Lara Jean'i okuyamayacak olmam dank etti. Bak yine üzüldüm. Lara Jean, Peter Kavinsky ,Kitty, Chris ve hatta Margot... Sizi özleyeceğim.

Not: Yükselen dolarla birlikte kitap fiyatları da arttı. Bütçenizi korumak istiyorsanız benim gibi İngilizcesini okuyabilirsiniz. Çok fazla zorlanacağınız sanmam. Çünkü kitaptaki kelimelerin çoğu gündelik hayattaki kelimelerden oluşuyor.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder