15 Eylül 2018 Cumartesi

All Your Perfects- Colleen Hoover | Kitap Yorumu


Herkese Merhaba,
 Uzun zamandır elim hiçbir kitabı okumaya gitmiyordu ta ki tesadüfen Colleen Hoover'ın son kitabına rastlayana kadar. Sırf meraktan indirdim. Sadece kitabı anlayıp anlayamadığımı test edecektim. Tamamen bir ön yargıyla başladım, muhtemelen birkaç sayfa okuyacaktım ve İngilizcemin hiçbir zaman Colleen Hoover okuyacak kadar gelişmemiş olacağına kanaat getirip indirilen ama okunmayan kitaplar arasında duracaktı. Ancak ilk bölümde çok değişik bir tanışma şekli okuduktan sonra neler olacağını çok merak ettiğim için kitabı okumayı bırakamadım. Zaten aşırı zor bir İngilizcesi de yoktu. Nasıl anlatsam ortalama bir İngilizceniz varsa kitabı anlarsınız. Bilmediğiniz sözcükler elbette olur ama onu da hemen sözlükten bakarsanız bence kitabı gayet okuyabilirsiniz. Bu arada hiç anlamıyorum yayınevleri nasıl Colleen Hoover'ı çevirmez? Kadın romantizmin  kraliçesi resmen.

Kitabı okurken Colleen Hoover'ın  kitaplarını okumayı ne kadar özlediğimi fark ettim. Yazarın ele aldığı konular her zaman beni kendine çekiyor.  All Your Perfect' de güzel olduğu kadar hüzünlü bir hikaye. Quinn ve Graham adında evli bir çiftimiz var. Bir bölümde evlenmeden önceki yaşantılarını okurken bir sonraki bölümde evliliklerindeki yaşantılarını okuyoruz. Evlenmeden önce çok mutlu olan bu çiftin nasıl olup da evliliklerinde iki yabancıya dönüştüğünü çok merak ederek okudum. Sonra uzun yıllar boyu çocuklarının olmayışının evliliklerini nasıl bitirme noktasına getirdiğinin aşamalarını okudukça gerçekten çok duygulandığım kısımlar oldu.Ben en çok hikayenin şimdiki zamanını anlatan kısmını sevdim. Çünkü bu evliliklerinin gidişatını çok merak ediyordum ve bu merak da daha büyük bir istekle kitabı okumamı sağlıyordu. Colleen Hoover o kadar güzel yazmış ki çok iyi empati yapabiliyorsunuz. Hepimizin çevresinde çocuğu olmayan bir evli bir çift vardır. Çoğumuz onların üzüldüklerini varsayarız. Ah vah tüh eder, onlar adına üzülürüz. Ancak ciddiyim bu kitabı okuyana kadar onların psikolojilerini hiç bu kadar iyi anlamamıştım. Çocukları olmayan evli bir çiftin hayatlarının her yönüne tanık oluyorsunuz. Bu yüzden konusu bakımıyla okuduğum en farklı romantizm kitabıydı. Ayrıca bence çok derin ve işlemesi zor bir konu. Ancak yazar çok güzel altından kalkmış bu işin. Hem yazım dili çok iyiydi hem de karakterlerin iç dünyası çok güzel yansıtılmıştı. Karakterleri genel olarak sevdim ama en çok Graham beni etkiledi. Sadece tek bir cümlesi var ki okuduktan sonra çok etkilendim. (spoiler olur diye yazamıyorum.) Quinn'nin hayatında sadece anne olmaya odaklandığı için evliliklerinin kötü gidişatı, Graham'ın tek başına mücadele vermesi ama onun da bir noktadan sonra yorgun düşmesi derken yollarını ayırıp ayırmayacaklarını endişeyle okudum. Ve bence kitap çok güzel bitti. Çok gerçekçi bir sondu, daha iyisini düşünemiyorum. İlk başta klişe bir son yazmıştım kafamda ama yazar realist bir son seçerek beni sevindirdi. Geçmişten günümüze uzanan hikayelerini okumak çok güzel bir yolculuktu. Her türlü duyguyu karşıtıyla beraber hissettim. Bana göre kitabın tek eksik yan geçmiş zaman kısımlarının şimdiki zaman kısmına göre biraz sönük kalmasıydı, onun dışında beğenmediğim bir şey yok. 

  Colleen Hoover'ın kitaplarını seviyorsanız bu kitabı da seveceğinize eminim. Bu saatten sonra da bir daha diğerlerinin çevrilmesini beklemem, orjinal dilinde okurum.Sanırım ülkemizde CoHo kitaplarının çevrilmemesinin tek iyi yanı bu oldu benim açımdan: Bir taşla iki kuş vurmuş oluyorum. Hem İngilizcem gelişmiş oluyor hem de güzel bir kitabı okumanın mutluluğuna sahip oluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder