20 Ağustos 2015 Perşembe

Dhoom 3 Yorumu

Merhabalar!
  Çok beğendiğim bir filmle karşınızdayım. Eğer daha önce hiç Hint filmi izlemediyseniz ön yargılı olma ihtimaliniz çok yüksek olmalı. Ön yargılarınızdan kurtulmanızda bu film size mutlaka yardımcı olacaktır. Daha önce Aamir Khan'ın filmlerini izleyip de bu filmini izlemeyenler ise bambaşka bir Aamir ile karşılaşacaklar.
   Filmin genel hatlarıyla konusu şöyle:
   Sahir çocukluğundan bu yana babasıyla birlikte kendi sirklerinde gösteri yapmaktadır. Ancak sirk maddi zorluklar nedeniyle kapanmak üzeredir. Babası bankadan kredi çekmek durumunda kalmış ama borcu ödeyememiştir. Babası bankacılara daha önce eşi benzeri görülmemiş bir gösteri yaparak sirkin kapanmasını engellemek ister ama bankacılar sirki ellerinden almakta kararlıdır. Buna dayanamayan babası Sahir'in gözü önünde intihar eder. Aradan yıllar geçer ve Sahir'in amacı babasının ölümüne sebep olan bankayı batırmaktır. Bunun için bankaya akla hayale gelmeyecek şekilde soygunlar düzenlemektedir. Kimseye yakalanamayan bu Hint soyguncuyu yakalamak için ise Hindistan'dan özel 2 polis getirilir.

Filmi anlatırken fazla detaya inmeyeceğim. Çünkü izlerken kimi yerlerde öyle güzel ters köşeler oluyor ki tadı kaçsın istemiyorum. Öncelikle film Chicago'da geçiyor. Film bir seriden oluşsa da konu bağlantısı olmadığı için direk bu filmden izlemeye başlarsanız hiçbir şey kaçırmazsınız. Şahsen ben diğer filmleri izlemedim izlemeyi de düşünmüyorum. Serinin ana konusunun başroldeki iki polisin suçluları yakalamaya çalışırken yaşadığı maceralar olduğunu bilmeniz yeterli. Hele bu sefer suçlu  kişi sihirbaz bir hırsız olunca üstüne bir de bu rolde Aamir Khan varsa tadından yenmez bir film çıkıyor ortaya.

 Sahir'in o kendinden emin tavırları, küçümseyici bakışları, aldırmaz ve soğukkanlı halleri beni benden aldı diyebilirim. Daha önce Aamir'i 3 farklı rolde izledim ama kesinlikle bu rolde mükemmel bir iş çıkarmış. Sonuçta burda motor kullanan,şapka takan,küpeli ve cool bir Aamir'den bahsediyorum. İzlediğim diğer Hint filmlerinde senaryo ne kadar güzel olsa da kıyafetler göz zevkimi bozuyordu ama burada filmin Chicago'da geçmesinin de etkisiyle bu durum söz konusu bile değildi. Film adeta iki bölümden oluşuyor ve ikinci kısma geçerken şok olacağınızın garantisini veriyorum. Ondan sonra da film bambaşka bir boyuta geçiyor zaten.
  Bu filmde aksiyon sahneleri çok eleştirildi, abartı dendi ama genel olarak aksiyon filmleri böyle değil midir zaten? Herkesin bayılarak izlediği Hızlı ve Öfkeli serisinden daha çok abartı olduğunu düşünmüyorum ben. O yüzden izlerken aksiyon filmi olduğunu aklınızdan çıkarmayın lütfen.
Biraz da dans sahnelerinden bahsedelim. Danslar mükemmeldi. MÜ-KEM-MEL! Özellikle Katrina Kaif'in(efsane güzel bir kadın) sirkte baş dansçı olması için yaptığı Kamli dansına bayıldım. Malang şarkısında yapılan sirkteki gösteriyi de es geçmek olmaz.Ha bir de Aamir filmin başlangıcında yaptığı step dansı..Hem de çok ciddi emek ve çalışma gerektiren danslardan bahsediyorum burada. Şahsen ben Hint filmlerine özgü olan o dans olaylarını hiç sevmem. Çünkü filmden  kopuk oluyorlar ve inandırıcılığı azaltıyorlar ama bu filmde zaten filmle bağlantılı olunca göze batmıyor.
Dhoom filmlerinin genel bir müziği var yani jenerik gibi bir şey. O jeneriğe zaten ayrı bir bayılıyorum özellikle elektrogitarlı çalan versiyonuna:)
 Toparlayacak olursam filmde aksiyon başta olmak üzere aile,arkadaşlık,intikam,komedi ve az da olsa aşk temalarına değiniliyor. E daha ne olsun diyorum. Her şeyden var bu filmde. Mutlaka izleyin. NOT: Filmi bitti sanıp çıkan dansı hemen atlamayın. Orada filme konulmamış çok tatlı sahneler serpiştirilmiş. Onları da izleyin diyorum ve alıntılara geçiyorum.
   ''Bazı insanlar içlerinde yıkılan şeyleri düzeltmek için kuralları yıkarlar. Kimse ne doğru ne yanlış bilemez.''
             ''Gülünç,komedyen,komik adam,aptal,joker,palyaço... Bir çok isim sayabilirim. Ama benim favorim: Soytarı.''
             ''Gerçek zafer hayallerindir, intikamın değil.'' 
             ''Palyaço olmak ciddi bir iştir.Çünkü palyaçonun tüm numaraları aldatma üzerine kuruludur. İyi bir palyaço titiz bir planlayıcıdır. Çünkü bizim işimiz şaka değil. Bir savaş. Bir mücadele. Seyircilerin kazandıklarını düşündükleri bir mücadele. Ama kazanan biziz. Her zaman! ''





1 yorum:

  1. Vakitsiz Kelimelerle film çelıncına başladım! Yorumladığın bütün filmleri izleyeceğim aahahaah bunu önceden izlemiştim, bende çok çok beğenmiştim <3

    YanıtlaSil