11 Nisan 2017 Salı

İçimdeki Müzik - Sharon M. Draper | Kitap Yorumu


Kelimeler kar taneleri gibi etrafımda uçuşuyor. Her biri narin ve eşsiz, yere düşmeden avucumda eriyip gidiyor. İçimde kocaman bir yığın halinde birikiyorlar.

  Son zamanlarda hep aynı tema üzerinden yürüyen kitaplar okuduğumu fark etmemle birlikte bir sonraki kitabımı seçmiştim. O kitap İçimdeki Müzik olacaktı. Aslında kitabın konusu hakkında hiçbir şey bilmezken adından yola çıkarak aşk temalı bir kitap olduğunu düşünmüştüm ama alakası bile yokmuş. Beyin felci olan 11 yaşındaki Melody'nin hikayesini anlatıyor. Aslında bu tür kitaplar genellikle 'mucizevi hikayesi' ifadesini kullanırım ama sanırım bu kitap için geçerli değil. Çünkü bana göre gerçekçi bir bakış açısıyla ele alınmış bir kitaptı.


  Melody'nin kafasının içinde düşünceler uçuşuyor ama çevresindekilere bunların hiçbirini anlatamıyor. Çünkü hastalığından dolayı konuşamıyor, yürüyemiyor, kendi yemeğini yiyemiyor. Ama onu en çok üzen düşüncelerini aktaramıyor oluşu. Bir tercih yapacak hakkı olsa fiziksel yeterliliklerini kazanmayı değil de konuşabilmeyi tercih edecek birisi. Yazar işte tam bu noktada Melody'nin çaresizliğini o kadar güzel anlatmış ki hayran kaldım. Empati kurabilmenizi sağlıyor diyeceğim ama empati kelimesi bence yetersiz kalıyor. Melody'nin çaresizliğini adeta soluyorsunuz. Hatta kitabı bitirdikten sonra yazarı araştırmaya başladım. Çevirimden anladığım kadarıyla yazarın kızında da beyin felci varmış. Bu da Melody'nin duygu ve düşünceleri nasıl bu kadar güzel yazabildiğinin en büyük kanıtı oldu.



  Kitap boyunca bir mucize falan olmasını bekledim ama dedim ya gerçekçi bir bakış açısı hakimdi. Tam kitap klasik bir yola saptı şimdi şöyle olacak dediğim anda tahminim bozguna uğradı. İçimdeki Müzik kesinlikle şükretmemi sağlayan bir kitap oldu. Ama bu  şükür kesinlikle "Oh iyiki benim bir engelim yok." diyerek beş dakikada yine burnum gözüm gibi değmeyecek şeyleri düşünmeye başlayacağım türden bir şükür değil. Eskiden olumsuz bir bakış açısına asla sahip değildim ama artık engelli insanlara karşı daha farklı bir gözle bakacağı kesin. Onların ne düşündüğünü tam olarak öğrenmek benim için bambaşka bir okuma deneyimi oldu. Anlatım dili de oldukça sade olan İçimdeki Müzik'i kesinlikle öneririm. Bence herkesin okuması gerekli!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder