11 Nisan 2017 Salı

Simyacı – Paulo Coelho | Kitap Yorumu


  Beğeneceğimden neredeyse eminken, sevip sevmemekte kararsız kaldığım bir kitap deneyimiydi Simyacı... O kadar çok övgü yazısı okudum, işittim ki artık sorunu kitapta değil kendimde aramaya başladım. Sanırım bir şeyi herkes beğenince ister istemez ben de beğenmeliyim diye psikolojik bir algı oluşuyor. Ancak zorla da güzellik olmuyor. Yok arkadaş bir şeyler sinmedi içime bu kitapta!

  Kitabın konusu arka kapağında güzel bir şekilde verilmiş: Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago’nun masalsı yaşamının öyküsü. 



  Kabul ediyorum ilk başlarda kitap gayet güzeldi. Beğeneceğimden emindim neredeyse. Araya serpiştirilmiş kısa öyküler hoştu. Altı çizilmelik türden güzel cümleler vardı. Hikayenin gidişatı güzeldi ama sonra sıkılmaya başladığımı hissettim. Yani kitabı elimden bıraktığımda meraktan değil bitirmek için devam ettim. Kişisel Menkıbesi'ne ulaşmaya çalışan bir karakterin daha iyi yazılmasını ve böylece onu daha iyi tanımayı beklerdim. Cümlelerin kısa oluşu sevmediğim bir başka özellikti. Ayrıca sonunu da pek beğendiğim söylenemez. Çünkü ne olduğunu tam idrak edemedim. Özeti açıp okuma gereği duydum. Finalde hiç öyle beklediğim gibi bir aydınlanma da yaşamadım. Sadece “ Bitti mi şimdi?” gibi bir ifade takındım. Aslında yazarın vermek istediği ana fikir apaçık ortadaydı. Simyacı “Düşlerinin peşinden git. Bir şekilde ona ulaşırsın.” diyor. Bu konuda yazarla hemfikirim ama bu ana fikre yardımcı düşünceleriyle benim düşüncelerim çelişti. Nasıl anlatsam belki bu pek uygun bir kelime değil ama sanki biraz “saçma-mı?” acaba? Benim için belirtildiği gibi bir kılavuzluk niteliği de taşımıyor. Çünkü ben bu kitabın alt metnini önceden çok duydum, uygulamaya çalıştım.

  İşte benim için böyle bir okuma deneyimiydi. Elbette bana kattığı şeyler de olmuştur. Bendenizin yorumu da böyle. Bazen herkesin sevmediğini beğenebildiğim gibi böyle sevileni de beğenmediğim oluyor. Okuyup okumamak size kalmış ama yine de şans verilebileceğini düşünüyorum. Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder