23 Ocak 2018 Salı

Ruhunu Haramdan Sakın – Merve Özcan | Kitap Yorumu


   Ve bir serinin daha sonuna geldik. İlk kitaptan son kitaba kadar hoşuma giden bir yolculuk oldu. Aslına bakarsanız bir yanım bittiğini kabullenmek istemiyor.
  Seri boyunca Merve Özcan'ın hep üstüne koya koya yeteneğini geliştirdiğini fark ettim. Özellikle son kitapta Betül ve Ömer'in içsel dünyaları, psikolojik durumları çok güzel ve derin cümlelerle yazılmıştı. Ruhunu Haramdan Sakın'ın diğer kitaplardan bir farkı da Betül dışında diğer karakterlerin hayatlarına da konuk olmamızdı ve bu da diğer karakterleri daha iyi tanımamıza sebep oldu. 




  Kitabın çoğunu yüzümde gülümseme eksik olmadan okudum. Bir yandan da her şeyin güllük gülistanlık olmasına şaşırıyordum ki okuyanların anladığı o malum olay gerçekleşti. Öte yandan bakıyorum kitabın bitmesine 50 sayfa kalmış. Cidden bir an istemediğim bir son olacak diye çok korktum. Sonra olay toparlandı ama nedense bir burukluk hissetmeden edemedim. En az bir 3 sayfa daha okusaydım belki içim daha rahat kapatabilirdim kitabın kapağını. Çok tuhaftır ki kitap aslında mutlu bitti ama ben sonla ilgili burukluk hissediyorum. Keşke bu olay sonlara doğru değil de ortalarda gerçekleşseydi de biz de karakterlerimizin toparlanma süreçlerini daha fazla okusaydık. Böyle olunca ana karakterlerimizin yaşadıkları çok ön plana çıktı ve yan karakterlerin hikayesi de hızlıca geçildi. En sondaki Ömer'in mektubu başka bir güzeldi ama onu da söyleyeyim. Bir de o mektuba video hazırlamışlar, izlemeden geçmeyin. Peki bu seriyi tavsiye eder miyim? Evet. Benim hafızama kazınan, iz bırakan bir seri oldu. Dönüp bir hayatımı gözden geçirdim ve beni olumlu anlamda etkiledi. Merve Özcan'ın kalemiyle tanıştığım için de mutlu oldum. Bundan sonra market listesi yazsa bile okurum.
  Görüşmek üzere!
Beni İnstagram'da da takip etmek isterseniz şuraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder