15 Şubat 2018 Perşembe

Harry Potter ve Felsefe Taşı – J.K Rowling | Kitap Yorumu





  Sonunda ben de Harry Potter okuyanlar kervanına katılmış bulunmaktayım. Ancak şunu da belirtmeliyim ki kitabı okumaktaki amacım ortamlarda cahil kalmamak değildi. Sadece ortada çok güzel bir dünya vardı ve herkes bundan bahsederken “ Bu kadar güzel olan ne? Bir de ben bakayım şuna. Benim de hoşuma gidebilir.” dedim ve daha fazla Harry Potter'a kayıtsız kalamadım. Kitaptan sonra filmini izledim ve %98 kitaba sadık kalmışlar. Bu çok çok iyi bir yüzde. Ama yine de kitabı okumayıp filmini izleyenler için bazı yerler hızlı geçilmiş gibi geldi.

   Yazarın hayal gücüne ise hayran kaldım. Yani bütün karakterleri, olayları bir kenara bırak kadın Quidditch diye bir oyun kurgulayıp yazmış yahu. Sadece bu bile kadının hayal gücünün ne kadar geniş olduğunu gösteriyor. Sanırım şu platformda Harry Potter dünyasını tanımayan bir ben kaldığım için spoiler verme kaygısı taşımadan yorum yazmayı düşünüyorum. Kitabı gerçekten çok beğendim ama şunu en başta belirteyim: Nedense tüm seriyi okumasam da bir sıralama yapsak Felsefe Taşı en sonda yer alırmış gibi geliyor. İlk kitap olmasından dolayı biraz “ Şu kişi nasıl biridir? Bu nedir? Bu ne işe yarar? “ gibi soruların cevaplarını vermeye odaklı bir kitaptı. Yani benim bundan sonraki kitaplarda beklentim çok daha yüksek. Harry, Hermione ve Ron arkadaşlığını okumak güzeldi. Bir de lisede kimya dersinin genelde ilk konusu olan simyada gördüğümüz felsefe taşının bu kitapta kullanılmasına bayıldım. Yani tüm bu büyücülük olaylarının arasına felsefe taşını yerleştirmek cuk oturmuştu. Biz de bir Hogwartslı değildik ama felsefe taşının ne olduğunu biliyorduk yani. En sondaki ters köşeyi de sevdim. Snape'i beklerken Quirrell’i görünce çok şaşırdım. Felsefe taşını kullanmak istemeden arayanın bulabileceği detayı çok zekice düşünülmüş bir detaydı. Belki size çok komik gelebilir ama kendi adıma konuşacak olursam buradaki çoğu hesap adı hakkında da bayağı bir aydınlanma yaşadım. Muggle, Gryffindor, Slytherin, Weasley gibi kelimelerin ne anlama geldiğini kitabı okumadan bilmiyordum. Şimdilik benden bu kadar. Serinin devam kitaplarında görüşmek üzere!

Beni İnstagram'da da takip etmek isterseniz şuraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder