25 Nisan 2020 Cumartesi

Eğitimciler İçin Güncel Film Listesi


Herkese Merhaba,
 Öğretmenler için film listesi hazırlamak uzun zamandır aklımdaydı ancak sürekli yazmayı erteliyordum. Nihayet yazmaya karar verdim. Ama başlığa eğitimciler için yazmayı daha uygun buldum. Çünkü çocuk yetiştirmek, yeni bir şeyler öğretmek sadece öğretmenleri bağlamıyor. Anne babalar dahi birer eğitimci. 
  Aslında Google'da araştırdığınız zaman karşınıza bir sürü liste çıkıyor. Ancak kendi açımdan bakacak olursam hep aynı filmleri görüyorum. Bu sebeple bu listede Black, Taare Zamen Paar,3 İdiot vs. gibi artık efsaneleşmiş ve herkes tarafından bilinen eğitim filmlerine yer vermek istemedim. Sanki eğitim üzerine başka filmler belli bir tarihten sonra hiç çekilmemiş gibi herkes aynı filmleri öneriyor ama öyle değil. Kendim de bir öğretmen olarak bu durumdan muzdariptim. Buraya eğitim üzerine keşfettiğim güncel filmleri yazmaya karar verdim. Şimdilik beş tanesine yer verdim. Yeni eğitim filmleri keşfettikçe yazıyı güncellemeyi düşüküyorum. Haydi başlayalım.
1. The Boy Who Harnessed The Wind: Rüzgarı Dizginleyen Çocuk

 Filmin konusunda "Bir fen bilgisi kitabından yararlanan 13 yaşındaki William Kamkwamba, Malavi'deki köyünü kıtlıktan kurtarmak için bir rüzgar tribünü inşa eder." ifadesini okuyunca filmi merak edip izledim. İki saate yakın bu filmin ilk yarısı William'ın nasıl koşullar altında yaşadığını seyrederken diğer yarıda William'ın köyündeki kıtlığa bulduğu çözüm için etrafını ikna edişini izliyoruz. İlk başlarda biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim ama film ilerledikçe gerçekten güzel bir hal almaya başladı. Merak edip kitaplarda rüzgargülleri hakkında araştırma yapan ve elindeki kısıtlı malzemeleri kullanarak bir rüzgar tribünü inşa ederek su pompasını çalıştıran William'ın hikayesi gerçek bir hikayeye dayanıyor. Oldukça ilham verici olan ve gerçek hayat hikayelerinden oluşan filmleri severek izliyorum.Bu film de onlardan biri. Özellikle William'ın gelişmemiş köyünde kimse ona inanmaz ve yaptığı projeyi oyuncak olarak görürken vazgeçmeyip çabalamaya projesine etrafındaki kişileri inandırması ve başarmasını izlemek çok etkileyiciydi. Malesef, çevresindeki insanlar tarafından desteklenmediği için kendi potansiyelini gerçekleştiremeyen bir sürü insan var. Neyseki William, zor olsa da başarıyor. Özellikle sonlara doğru duygulanmadan edemedim. Bu gerçek hikayeyi izlemenizi tavsiye ederim. Şahsen ben filmin son bir saatini bilim uygulamaları ya da fen dersinde çocuklara izletmeye düşünüyorum. Çünkü çok ilham verici bir yanı var ve bilimin doğası konusunu üzerine filmden örnek gösterilecek çok fazla unsur bulunuyor.
2. Wonder

 Muhtemelen bir öğretmen olarak sınıfımızda herhangi bir engeli veya farklılığı olan çocuk olacaktır. Bu özel çocukların iç dünyasını anlamak ve toplum içine rahatça karışabilmesini sağlayabilmek adına Wonder'ın ders verici bir film olduğunu düşünüyorum. Film yüzünde doğuştan bir farklılık bulunan Auggie'nin hikayesini konu alıyor. Ama bunu yaparken çok güzel bir hikaye işleme yöntemini kullanmışlar. Sadece Auggie'ye odaklanmak yerine arkadaşı, ablası gibi hayatındaki kişilerin bakış açısından da bakmışlar olaylara. Filmde en hoşuma giden şeylerden biri işte bu şekilde farklı pencerelerden olaylara bakmaktı. Çünkü bir kişi herhangi bir özel hastalığa sahip olduğunda bundan yalnızca o değil, dolaylı da olsa çevresindeki herkes etkileniyor.
  Filmin diğer iyi bir yönü de çok güzel empati yaptırması. Çocuklar yeri gelince malesef bir yetişkinden daha acımasız olabiliyor. Çocuk işte, çoğu zaman aklına ilk geleni söylüyor. Filmde Auggie'nin yüzündeki farklılık yüzünden dışlanması, kötü sözlere maruz kalması bunu destekler nitelikteydi. Filmin vermek istediği mesaj çok anlamlı. Hatta bir aile filmi havası var. Yeri gelince hüzünlendiren yeri gelince gülümseten bir filmdi. 

3.The World of Us



  Bu film neden hiç konuşulmuyor anlamış değilim. Çok az bilinen bir film. Keşfettiğim için mutluyum. The World of Us yani Bizim Dünyamız'da tamamen çocuk gözüyle bakıyorsunuz olaylara. Yetişkinler bu dizide destekleyici yan kadro görevindeyken çocuklar başrolde. Sıkılacağımı falan düşünmüştüm ama su gibi aktı gitti film. Özellikle iki kız çocuğunun arkadaşlığı üzerinden zorbalık, dışlanmışlık, sevgi ihtiyacı gibi konuları ele alan bir filmdi. Filmi bitirdikten sonra çocukluğumu gözden geçirdim. Hatta beni zamanında dışladığı için kuzenime mesaj attım. O da bana sen de bana bunu bunu yapmıştın dedi. Bakın tuhaf olan ben ona yaptıklarımı, o da bana yaptıklarını hatırlamıyor. Ancak ikimizde yıllar geçse de kendimize yapılan haksızlığı hatırlıyoruz. Çocukların dünyası da kocaman bir evren, asla küçümsememek gerekiyor. Filmi eğitimci gözüyle sınıf içinde dışlanan öğrenciyi nasıl sınıfla kaynaştırabilirim diye düşünerek izledim. Gerçekten izlenmeye değer bir Kore filmi olmuş. Yalnız dizinin altyazılısını bulamadığı için dublajlı izleyenler olmuş. 1080hdfilmizle sitesinde altyazısı bulunuyor. Sakın dublajlı izleyip de filmin doğal yapısı bozulmuş şekilde izlemeyin.
4.Hichki


  Bu Hint yapımı film, geçen günlerde TRT'de yayınlanmasıyla popüler oldu. Ama yine de listeye almama engel değil. Filmde hıçkırma tikine sahip bir öğretmenin nihayet bir iş bulup okulun en kötü, en yaramaz sınıfına öğretmenlik yapmasını konu alıyor. Açıkçası biraz idealist bir film olduğunu düşünüyorum. Gerçek hayatta koca sınıfın hepsini tek tek düzgün davranmaya ikna etmek zor. Ama denemeye değer mi değer. O yüzden bu filmde izlemeye değer. Hem komik hem hüzünlü hem de güzel ders çıkarabileceğiniz tam bir öğretmen filmi.


5.Aile Olmak- Rüyaların Peşinde
  Aile Olmak belgeseli benim zaten bayılarak izlediğim 12 bölümlük bir belgesel. Trt Belgesel'in Youtube kanalında tamamı yüklenmiş. Ancak bu yazının konusuna uygun olanı belgeselin Rüyaların Peşinde adlı 3.bölümü. Zanzibar adalarında yaşayan Amani adlı bir gencin doktor olma hayaliyle her gün okula gitmek için verdiği zorlu mücadeleyi izliyoruz. Hatta öğrencilere artık rehberlik dersi mi olur ya da artan zamanda mı olur bilmiyorum ama açıp bu belgeseli izletmek istiyorum. Çünkü okula gelmek istemeyen, elindeki imkanların farkında olmayan çok fazla öğrenci var. Bana bile büyük bir ders niteliğinde olan bu filmi herkes izlemeli. Bizim burnumuzun dibindeki okula üşenerek gidişimiz aklıma gelince kendimden utandım. İnsanlar okuyup bir yerlere gelebilmek için ne zorlu yollardan geçiyor.
 Evet şimdilik önerebileceğim yapımlar bunlar. Dediğim gibi izleyip yeni eğitim filmleri keşfettikçe bu yazıya eklemeler yapacağım.
Şimdilik benden bu kadar.
Hoşçakalın!

11 yorum:

  1. Bilgilendirme için teşekkürler, Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  2. Özgürlük Yazarları filmi de bu anlamda çok güzel...

    YanıtlaSil
  3. Bu yazıyı yazmakla çok iyi yapmışsın. Dediğin gibi eğitimciler için hazırlanan listelerde genellikle hep aynı filmler oluyor. Senin yazdığın filmlerden hiçbirini izlememişim. Hepsini izleme listeme kaydediyorum. Zamanla izlerim umarım.

    Film izlemeyi seviyorsun, bloğumda başlattığım film meydan okuması da ilgini çeker belki. Senin cevaplarını okumak isterdim.

    YanıtlaSil
  4. hıçkırığı izledimm. Güzel öneriler. Teşekkrüler:)

    YanıtlaSil
  5. ben seni hem burda hem instada takip ediyordum ikisinin aynı olduğunu şimdi çaktım wpflelkfkdkfdk bloguma bakarsanız sevinirim (reklam yapmadan gitmeyelim) zihniminzindani.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Amir Khaan filmleri es geçilmiş :) Her çocuk özeldir ve three idiots mutlaka izlenmeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste özellikle güncel filmlerden oluşsun istedim. Yoksa en başa onları yazardım. Biraz daha bilinmeyenlere yer vermekti amacım.

      Sil