29 Nisan 2016 Cuma

Yağmurla Gelen Mutluluk - Amber L. Johnson || Kitap Yorumu

Puddle Jumping

2014 Goodreads en iyi genç yetişkin kitabı adayı

Yağmurla Gelen Mutluluk, farklılıkların aslında ne kadar abartıldığını ve sevginin karşısında hiçbir şeyin duramayacağını bir kez daha gözler önüne seriyor...

Söz konusu aşksa, sıradan diye bir şey yoktur. Herkes Colton Neely'nin özel olduğunu düşünüyordu. Lilly Evans ise büyüleyici olduğunu...

Çocukluk arkadaşlarıyken bir kaza yüzünden yolları ayrılmıştı. Yıllar sonra buluştuklarında ise Lilly, Colton'ın ne kadar özel olduğunu ve onu daha fazla tanımak istediğini keşfedecekti. Ve Colton'ı tanıdıkça, ona daha çok bağlanacaktı.

Ancak Lilly, sevgisini kelimelerle ifade etmekte dahi zorlanan bu çocukla ilişkisini dilediği gibi yürütebilecek miydi?

"Bir gün oğlumun yaşamasını isteyeceğim türden bir aşk hikâyesi."
-Qwen Salsbury, Çoksatan The Plan kitabının yazarı-

  Merhabalar Arkadaşlar! 
  Yağmurla Gelen Mutluluk benim için  farklı bir konuya eğilen değişik bir kitap olmayı başardı. Kitabı dün itibarıyla bitirdim fazla arayı açmadan yorumumu bloga girmek istedim. Düşüncelerim biraz karışık ama bunu yazıma çok fazla yansıtmak istemiyorum. Üstelik bu yazıyı yazarken sol kulağım bana işkence ediyor ama yılmadım,blogdayım. 

Her zaman ki gibi ilk olarak konusundan çok kısaca bahsetmek istiyorum. Colton ve Lilly birbirini seven iki gencimizdir. Bu ilişkiyi farklı kılan ise Colton'ın Asperger Sendromuna sahip olması. Nedir peki Asperger Sendromu? Aslında otizme çok benziyor. Bu sendroma sahip kişi insanlarla iletişim ve arkadaşlık kurmakta oldukça zorlanır. İnsanların gözlerinin içine bakmakta zorlanır. Yani sosyal becerileri çok düşüktür. Yeniliklerden pek fazla hoşlanmazlar, belli bir düzene alışmışlardır. Ayrıca şakalardan ve imalardan anlamazlar onlar için kelimeler gerçek anlamalarıyla kullanılır. İlgilendikleri bir alan vardır ve genellikle o alanda uzmanlaşırlar. Pek çok dahi de bu sendroma sahip hatta, araştırırsanız görürsünüz.

Bu hikaye, bildiğimi düşündüğüm her şeyi değiştiren olağanüstü bir çocuk hakkında. Belki ben de onun hayatını değiştirmişimdir.

  Yıllar önce hatırlar mısınız bilmem Uçurum diye bir dizi vardı. Gerçi hatırlamamanız çok daha olası geliyor. Çünkü zaten dizi reyting kurbanı olmuştu. Her neyse konumuz bu değil. O dizide otizmli bir karakter vardı ve ben o karakteri çok seviyordum. Dizide de hatta otizmli karakter aşık oluyordu. O dönemden beri otizme karşı ayrı bir merakım var. Anladığınız gibi aslında bu konuya fazla yabancı değilim. Yağmurla Gelen Mutluluk'u da konusunu duyduğumdan beri çok merak etmiştim ve üzülerek söylüyorum beklentilerim yüksek başladım. Ben ne zaman bir beklentiye girsem sonucunda beklentilerim karşılanmıyor. Kitap beni bir parça da olsa hayal kırıklığına uğrattı. Kitap güzel evet ama çok güzel değil. Bu tamamen benim düşüncem diğer bloggerların çoğu kitaba bayılmış durumda arkadaşlar. Sorun bende mi diye düşünüyorum ama düşüncelerim kendinden taviz vermiyor.
  

Puddle Jumping


  İsterseniz önce olumlu düşüncelerime yer vereyim. Lilly ve Colton arasında sudan sebeplerden çıkan kavgalar yer almıyor. Lilly kızsal triplere giremiyor mesela ki bunu aşırı sevdim. Karşısında Asperger Sendromlu birisi olunca kızımız davranışlarına dikkat etmek zorundaydı ve bu sebep aptal aşıkların inişli çıkışlı ilişkilerini okumamızı engelliyor. Colton çok tatlı bir karakterdi mesela onu çok sevdim. Kitap ince, ara vermeden 1.5-2 saatte bitirirsiniz. İnce bir kitap olması olayları tadında bırakıyor, gereksiz uzatmalara yer verilmemiş. Kısaca su gibi akıp giden bir kitap. Yağmurla Gelen Mutluluk, okuduktan sonra farkındalıkların sevgiyle,zorlukların sabırla nasıl aşıldığını bir kez daha kanıtlıyor.

Bu,bir erkeğe aşık olan kızın gerçek hikayesi.
Fazlası yok.
Eksiği yok.
Ve başka türlü olsun istemezdim.

  Beğenmediğim noktalara gelirsek Lilly karakterinin bazı düşünceleri beni rahatsız etti ki bu düşünceleri yaşadıkları aşkı saf aşk olmaktan çıkaran düşüncelerdi. İkilinin arasındaki çekim bu kadar ön planda olmamalıydı bana göre. Bu konuyu yazar çok daha iyi işleyebilecekken çok klişe bir yola saptı. Konu çok güzel ama daha güzel hale gelebilirdi. Dediğim gibi bunlar benim şahsi düşüncelerim herkesin benim gibi düşünmediğine eminim.
Her ne olursa olsun güzel ve anlamlı bir kitaptı. Devamı da olacakmış, bunu da yeni öğrendim sizlerle de paylaşayım. Farklı kurgular okumak istiyorsanız gözüm kapalı öneririm. Asperger Sendromu'yla ilgili size pek çok şey öğretebilir. Google'da bu sendromu araştıracağınızı tahmin edebiliyorum şimdiden. Okunacak kitap arayanlara Yağmurla Gelen Mutluluk önerimdir.
  Görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder