2 Nisan 2016 Cumartesi

Labirent Alev Deneyleri- James Dashner || Kitap Yorumu


Labirent bulmacası çözülünce her şeyin sona ermesi gerekiyordu… 
Thomas, Labirent'ten kaçışın tüm Kayranlılar için özgürlük anlamına geldiğini düşünmektedir. Fakat İsyan'ın işi henüz bitmemiştir. İkinci Aşama daha yeni başlamıştır: Alev Deneyleri. 
Kural yok. Yardım yok. Ya başarırsın ya ölürsün. 
Güneş ışınlarından en fazla etkilenen bölge olan Alev'i geçmek için iki haftaları vardır ve İsyan, işlerini zorlaştırmak için karşılarına binbir türlü tehlike çıkarmaya hazırdır.
Arkadaşlıklar sınanacak. Sadakat sorgulanacak. Hiçbir şey kesin değil! 
Kayranlılar önlerine çıkan tüm tehlikelerle yüzleşmeye hazır olsalar da kurtuluşun tek yolu diğerlerini yok etmekten geçiyor olabilir.

"Nefes kesici, sinematografik bir macera." 
-Publishers Weekly-


"İlk kitabı sevenler bu nefes nefese maceranın da esiri olacaklar." 
-Children's Literature-

"Bu heyecan dolu kitaptaki ahlaki ikilemler ve ölümcül bir ortamda hayatta kalmaya çalışan çocuklar, hikâyeyi daha da etkileyici bir hale getiriyor." 
-VOYA-

"Gerçekte neler olduğunu anlamaya çalışan karakterlerle okuru da meraka sürükleyen bu devam kitabında heyecan hiç sönmüyor. 
Son ana kadar kalbiniz sıkışacak." 
-Kirkus Reviews- 

"Müthiş bir macera; sürükleyici, zekice." 
-Newsday-
(Tanıtım Bülteninden)


  Merhabalar herkese!!
  Yine vizelerim sağ olsun son zamanlarda ne bir kitap,ne film ne de dizi izleyemedim. O vize haftası konularını yetiştireceğim diye ne çektim ben bilirim. Öyle bunaldım öyle bunaldım ki hemen kendimi kitaplara vurdum.1 günde hırs yaptım, oturdum Alev Deneyleri'ni bitirdim. Sizi bilmem ama bir seriye başlamak sanki yetiştirilmesi gereken bir ödevim var gibi hissettiriyor. Ölümcül Kaçış'ı okuyalı epey olduğunun farkında olunca hep okumak isteyip de okuyamadım. Çok merak ettiğim başka kitaplar vardı. Artık kendime set çektim ve düşündüm ben şimdi okumazsam hep uzatacağım süreyi, oku da rahatla. Eminim ne kadar saçma takıntıları olan biri olduğumu anlamışsınızdır.

  İlk kitabın yorumunu okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

  Gelelim Alev Deneyleri'ne... Kitap, bir insan beyninin hayal gücünün ne kadar uçsuz bucaksız olabileceğinin kanıtı gibiydi. Tam filmi çekilecek türden ki zaten filmi çekiliyor. Siz okurken zihninizin bir köşesinde her şey canlanıyor. Kafanızda bir senaryo oynuyor. Senaryosu James Dashner'a ait, siz de yönetmensiniz.  

  Kitap kısa kısa bölümlerden oluşuyor ve her bölümün sonu devamını aşırı merak ettirecek şekilde sonlanıyor. Bazen şu bölümü de bitireyim okumaya ara vereceğim desem de ne zaman bölüm bitse kendimi diğer bölüme başlarken buldum. Yazar size  öyle mükemmel güzel bir dil vaat etmiyor ama oldukça akıcı yazıyor. James Dashner'ı aslında okutturan sebep hayal gücünün sınırlarının etkileyiciliği!

Labirent Serisi

  Sadece bir şeyden rahatsız oldum o da tamamen benim yapımdan kaynaklanıyor. Arkadaş, anladık okuyucuyu merakta bırakmak,okuma temposunu düşürmemek güzel de yahu bırak azcık da bir şeyleri tahmin edelim. Hiç mi bir akıl yürütmeyelim? Kitap boyunca her şeyden,her olaydan işkillenmekten paranoyak oldum. Tam bir olayı çözdüm sanıyorum sonra aslında yazarın ters köşesini okuyup hüsrana bağlıyorum yine bilemedim diye. Ben zaten ilk kitaptan sonra aklımdaki soru işaretlerine cevap bulmak için okumuşum,sen bana hala bulmaca çözdürüyorsun.
  Bu arada hemen belirteyim yazımda herhangi bir spoilera yer vermeyeceğim, gözlerinizi kısmadan rahat rahat okuyabilirsiniz. Alev Deneyleri'yle beraber yeni karakterler de dahil oldu olaylara. Özellikle ben bir tanesini bayağı tuttum. İlk kitaptan daha fazla aşka yer verildiğini de eklemek istiyorum. Ölümcül Kaçış'ta neredeyse sadece distopik unsurlar yer alıyordu.
  Filmini de bugün yarın izlemeyi düşünüyorum. Yalnız fragmandan da anladığım kadarıyla ilk kitapta olduğu gibi bariz farklar olacağa benziyor. Kitabını okumadığı halde filmlerini izleyen arkadaşlarım çok beğendiklerini söylemişlerdi ama sonuçta kitabı okumadan izlemişlerdi. Umarım farklılıklar kitapla karşılaştırmaya odaklanmam da gözüme fazla batmaz.

Labirent Serisi

       Bu kitabı neden mi okumalısınız?

  • Distopya seviyorsanız tam size göre.
  • Hayalinizde canlandırdığınız olayları filmlerini izleyerek taçlandırabilirsiniz.
  • Bulmaca çözmekten ya da ters köşelerden hoşlanıyorsanız beklentinizi karşılayabilir.
  • Ben beğendiysem kesin çok güzeldir:))

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder