22 Haziran 2017 Perşembe

Böğürtlen Kışı – Sarah Jio | Kitap Yorumu



  Herkese Merhabalar
  Böğürtlen Kışı bir günde bitirdiğim için kendime inanamıyorum. 1 haftadır finaller yüzünden kendime zaman ayıramadığım için kitaba büyük bir açlıkla saldırmış olabilirim. Tabi kitabın da akıcı ve sürükleyici olmasının da etkisi büyüktü. Öncelikle Böğürtlen kışı benim için Sarah Jio'yla tanışma kitabı oldu. Hikayelerini çok merak ettiğim bir yazardı. 

  Kitabın arka kapağındaki yazıyı okuyup konuyu merak ettim. Vera, oğluna bakabilmek için çalışmak zorundadır. İşten eve geldiğinde oğlunu evde bulamaz. Üstelik Mayıs ayında yağan şiddetli karların-Böğürtlen Kışı- içinde oğlunun oyuncak ayısını bulur. 80 sene sonra yine bir Böğürtlen Kışı görülür ve bu olayı haber yapmak isteyen Claire, Vera'nın oğluna ne olduğunu çözmeye karar verir.


  Hikaye iki yönlü bir yola ayrılarak işleniyordu. Bir geçmişteki Vera'nın ağzından bir de günümüzdeki Claire'ın ağzından okuyorduk. Her iki tarafı da okumak güzeldi. Böylece okurken hiç sıkılmadım. Vera'yı okurken Claire'i , Claire'yi okurken Vera'yı merak ettim. Ancak Vera'nın oğlu Daniel'in başına gelenleri kendi adıma konuşacak olursam çok kolay  tahmin edebildim. Hatta yazar yazarken biraz da ipucu vererek yazmış. Bu kadar tahmin edilebilir olmasını beklemiyordum. Benim için bir kitap ne kadar ters köşe yapsa o kadar iyidir.


  Böğürtlen Kışı'nın temel olarak ele aldığı duygu annelik duygusuydu. Böylesi özel bir duygunun daha derin yazılmasını beklerdim. Demek istediğim içinde çok fazla altı çizilmelik satırlara rastlamadım. O yüzden bana biraz kıssadan hisse gibi geldi. Biraz da yeşilçam filmlerine benzetmeden edemedim. Ayrıca Claire'in eliyle koymuş gibi bulmasını sağlayan tesadüfler de biraz abartı geldi.


  Yine de tüm eleştirilerime rağmen kabul edelim ki bu konu her zaman tutar. Ne kadar beğenmediğim yanları olsa da beğenen yanımın daha ağır bastığını hissediyorum. Çünkü kitap oldukça etkileyici bir hikayeye sahip ve bir şekilde kendini okutturuyor. Sarah Jio'dan okumaya ise şimdilik devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder